Träning:
Tänkte att jag varit så aktiv den här veckan men när jag konsulterar min anteckningsbok var det bara ett gympass. Dock även simhall plus konditionspass. Vet att vissa medlemmar av allmänheten kommer att tycka att de är för korta för att räknas men de är ansträngande för mig och hur ska jag lyckas komma till 5 kilometers-passen om jag inte klarar av 1 km först?
4 konditionspass:
1,3 km jogg
1,5 km jogg
1 km jogg plus 5 spurter
1 km jogg plus 10 spurter
”Spurterna” är alltså att jag springer det fortaste jag kan längs husräckans långsida. Det är kul! Bra om man är otålig, det går ju hyfsat snabbt, och känns roligt att direkt känna effekt. (På pulsen.)
Jag har alltså en kort paus mellan varje spurt.
Bra påhitt om jag får säga det själv! Alltså - menar inte att jag var först med att upptäcka intervallträning men har inte implementerat det innan - nu gjorde jag det och det var bra!
1 pilatespass.
1 simpass om 1 km.
Så 6 träningspass! Nästa vecka ska jag försöka få in lite styrkepass plus gärna även yoga, men känns jobbigt med tån som jag fortfarande inte kan böja plus obehagligt att lägga tyngd på framsida fot när tånageln saknas (pga nerver antar jag).
Vikt:
Gick upp något kilo igen men känner mig ändå smalare.
Mat:
Har faktiskt ätit ok. Upptäckte dock Pändy (sockerfritt godis) och föråt mig en kväll. Hade så ont i magen efteråt att jag funderade på att sjukanmäla mig. Hemma pga magont pga ätit för mycket godis. Moget!
Har faktiskt 743 kcal kvar för i dag! Väldigt ovanligt, dock. Men har inte haft någon större aptit. Ämnar dock äta en banan snart.
Övrigt:
Gick på bio med väninna i går. Vi har en gemensam bekant och bland det första min kompis sa var ”X bad mig fråga diskret om du dejtar någon ny nu. Hon sa att du hade ett sånt himla glow förra gången hon såg dig!”
Intressant! Snarare bra hudvård. Tack Common Clouds för att ni får mig att se ut som jag har ett kärleksliv!
Och tyckte jag såg honom på t-banan. Med ring. Nej, jag är inte säker på att det var han. Allt gick så snabbt och plötsligt. Men oavsett vilket får jag se det som ett tecken: jag måste komma över honom.
Jag försöker! Jag försöker! Men ja, jag tror tyvärr att jag kommer att vara kär i honom tills den dag jag dör. Men jag måste komma till en punkt där det inte bekommer mig längre.
Jag försöker få mig själv att mogna, ”växa”, gå vidare, utvecklas, jag har läst 58 böcker hittills i år, försöker lära mig finska, men det är hopplöst. (Inte finskan utan min mognad. Min hjärna/själ tillåter uppenbarligen ingen mognad och steg framåt.) (För övrigt är det tydligen kärleksmumsets dag i Finland i dag! Så hyvä mokkapalapäivi! på er. Tror det betyder ”glad kärleksmumsets dag!”) (Vem namngav detta bakverk…!?)
I dag har jag raderat alla bilder på honom utan en som jag bara inte klarar av att radera. Flera gånger har jag sökt mig till mobilen för att ta fram bilderna men inser sekunden efteråt att de inte är där längre.
Fy fan, det finns ingen större skam och ångest än att inte bli älskad tillbaka. Skulle vara att desperat försöka ändra på sig själv men fortfarande inte komma vidare i sin miserabla utveckling.
Men insåg en sak i dag:
Eftersom jag uppenbarligen är helt oförmögen att ändra min personlighet måste jag ändra det jag kan: mitt utseende. Undrar om minus 30 kilo kan få mig att känna mig som en annan människa? ”Someone else, someone good”, som Lou Reed sjunger.
Citat:
Ursprungligen postat av
Revej
Gratulerar Cleolina! 🥳
Vet inte vad Pilatus är men fungerar det för dig så kör på detta.
Kanske läge att dra ner lite på styrka för tillfället och se om suget ökar senare.
Vet vi diskuterat tidigare men har du testat HIIT-pass? Det kan du köra med fokus på styrka för bra resultat. Många fastnar även för Crossfit då man peppar varandra till intensiv träning men kanske inte passar din ekonomi nu och möjligen högre skaderisk.
Nu vill jag att du gör upp en plan för att inte få i dig alldeles för mycket kalorier under för lång tid till julledigheten då det leder till bakslag.
Planera vad du vill äta och försök hålla dig till planen, efterrätter och godis kan vara bra att försöka ligga lågt med, gör ett mål för din viktrörelse och försök sikta på detta.
Kul att höra att du fick en positiv upplevelse vid spegeln, utan att veta hur du ser ut kan jag bara hålla med, du kämpar verkligen stenhårt trots motgångar. Två steg framåt, ett steg bakåt.
Har du koll så du inte dricker för mycket kalorier, en trippel espresso kan vara att föredra framför en latte Macchiato. Läsk, saft osv lågkalori?
Tack!
”Peppar varandra”, hjälp! Finns inget värre än pass där man ska teama upp med någon! Vill absolut inte ha någons uppmärksamhet!
Tack för tips! Har gått på HIIT-pass tidigare, tyckte faktiskt mycket om, jag blir så himla lätt uttråkad så kul att det hela tiden händer något nytt och att arbetsmomenten är korta.
Äh, brukar inte gå upp över jul. Skinka, potatis och köttbullar är väl hyfsad bra mat? Och det godis som folk brukar ha hemma och bjuda på, typ skumtomtar och Aladdin, tycker jag ändå inte om. Marsipangrisar, däremot… Men det är ju aldrig någon som har ett fat med feta små grisar på! Tyvärr. Inte för att det hindrar mig från att köpa själv. Men nej, brukar alltså inte märka någon skillnad i vikt efter julen. (Pepparkakshus med en massa kristyr och non stop är också underbart!)
Dricker varken kaffe, läsk eller alkohol, så har snarare ätit än druckit mig till min övervikt. Helst av allt dricker jag vanligt kranvatten!
(Avskyr kolsyra och har alltid gjort så kan nog helt ärligt säga att jag inte tror att jag ens fått ihop ett helt glas läsk under hela mitt liv! Har aldrig ens smakat de flesta kolsyrade drycker, inklusive Pepsi, Fanta och julmust! 😬 Kanske är det det jag måste göra för att komma vidare i min utveckling? En rite de passage jag har hoppat och straffet blev att fastna.)
Juice älskar jag för övrigt, men köper bara när jag är sjuk eller behöver extra uppmuntran. Eller ska ha gäster.
Eller jo, förresten - varm choklad!!! Men där är det väl grädden som är boven?
Förlåt för denna långa utläggning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Galdar
Stort grattis ! Roligt att träningen går rätt riktning för dig !
Inspirerande helt klart.
Tack! Och vad roligt att höra!