Hon är visserligen väldigt ung och omogen, men man kan ändå undra om flickan nu blivit så upprörd av Hanif Balis beteende, varför hon aktivt fortsatte att söka kontakt med Hanif Bali - tills Hanif Bali bröt relationen?
Citat:
https://pastebin.com/TACVmkzT
"De pratade på dejtingsajten ett tag, och fortsatte att ha kontakt på Instagram och över telefon. Det var under ett sådant samtal en sen kväll i augusti 2020 som Hanif Bali plötsligt tvärvände och avbröt relationen, berättar hon.
– Det var ganska vanligt att vi snackade i telefon sena kvällar. Jag såg att han var aktiv på Instagram, så jag tänkte att jag kan väl ringa honom för jag ville bara prata. Men han blev så arg just då för han var med sin tjej. Jag ringde honom men han svarade inte. Då skickade han ett argt sms dagen efter och bad mig ta bort hans nummer. Så jag bad om ursäkt för allt och tog bort hans nummer."
Varför fortsatte hon att ringa honom, om han betett sig - som hon tycker - illa?
Varför var det han som bröt kontakten och inte hon?
Var det detta som lockade och drev henne?:
Citat:
– Jag blev ju smickrad över att han var intresserad av mig på det sättet men jag var liksom inte kär i honom. Det var mer att jag kände att jag behövde ha honom i mitt liv med tanke på att han lovade mig så mycket och så.
Vad lovade han dig?
– Han skulle ta med mig till Prag när jag fyllde arton, och han skulle hjälpa mig med politiken i framtiden.
Hur erbjöd han dig hjälp inom politiken?
– Ja, han sa bland annat att om jag skulle kandidera till kommunfullmäktige så skulle han typ få sina följare att rösta på mig och så.
Om det är de "sexuella antydningarna" som gjort henne upprörd borde hon reagerat direkt - och framförallt inte aktivt fortsatt kontakta honom.
Men det kanske fattas vissa pusselbitar fortfarande?