Citat:
Ursprungligen postat av
maptune
Läser så vackert på min TB sida att jag har en total avkastning på 21%,
men då jag med enkel matematik räknar belopp då och nu, så har det bara
stigit med 14% på två år, efter ett år hade det stigit ca 12,5 %.
Jag kan idag, två år senare, inte ta ut det belopp jag en gång satt in + att jag inte
vet hur mycket mer man kan förlora i "tappad ränta" då räntan utslaget på två år inte
är att jubla över.
Hej maptune.
Det låter märkligt att den avkastning som du ser på din skärm inte skulle stämma överens med det faktiska utfallet. Har du kollat om detta kan ha att göra med t.ex. skatten? TB är medvetna om att Långivare från tid till tid har fått se sin svenska bruttobalans (dvs. innan avdrag för skatt) istället för nettobalans.
Att du inte kan ”ta ut det belopp” du en gång satt in: syftar du till din Available Balance eller din Max Withdrawal? Beloppet Max Withdrawal representerar cirka 90% av ditt totala saldo. Uttag av detta belopp är så länge annat outplånat kapital återfinns plattformen tillgängligt inom en bankdag på plattformen, dock kan detta bidra till ett bortfall i ränta då dina lån i det fall allt ditt kapital är utlånat behöv läggas om till andra Långivare som då istället erhåller räntan.
Jag föreslår att du hör av dig till oss på sverige@trustbuddy.com. Notera att ämnesraden på mejlet bör vara Flashback och att alla mejl måste skickas från samma e-post adress som finns registrerad hos TrustBuddy.