Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-14, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Väldigt intressant att LH hade kontakt bara med AB, IB och NB.

Ja, det är inte bara intressant utan helt ofattbart. Inga dna på LH:s kläder från varken arbetskamrater, vänner, familj eller någon annan... Och heller inga "främmande" dna på NÅGON av platserna polisen samlat material från. Inte från ladan, inte från boden, inte från moppen, inte någonstans..
Denna totala avsaknad av dna (ända tills NB med lätthet avsatte sitt dna, trots handskar) är inte trolig..
2016-01-14, 09:32
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Du ljuger ju bara rakt av!!! att du inte skäms !!!

HUR förklara du det här :

Här har du något att tänka på angående hur sanningsenlig HA igentligen är !!! :

Lyssna på det här när advokat Tore Brandtler i Tingsrätten förhör krim tekniker Helena Almgren (ljudfil) om de 2 snörbitar som hittades på golvet under röret som det påstås att Lisa hängdes i) :

Tore B: hamnade ni där (förrummet/mordplatsen) direkt eller?

HA: nej nej det gjorde vi inte, utan det är ju..det är altså.... mycket undersökning vi hade gjort och letat och grejat och anledningen till att vi ........ehhhh.......... den här platsen (förrummet/mordplatsen) blev mer..ehhh..och mer intressant det var ju att..ähhhh..det fanns DNA på snörena som låg under.

Tore B: hade ni hitta dom innan ni hittade Lisa?

HA: dom FANNS där innan...ja... men vi hade inte säkrat dom innan.

Så förklare mig HUR kan dom ha hittat DNA på snörbitarna (som då gjorde att platsen blev mer och mer inressant) om dom INTE hade säkrat dom ???!!!

Helena Almgren vecklar ju inn sig i en uppenbar lögn av något slag, och man hör ju också tydligt hur himla närvös hon blir när hon får frågan, ta och lyssna på ljudfilen

Jag ljuger inte. Du däremot är förvanskar av sanningen i och med att du inte förstår den.

Det är ingen idé att svara på din fråga för du har ju redan svarat på den själv. Men du förstår inte innebörden av vad HA säger. Du drar fel slutsats helt enkelt.
2016-01-14, 09:36
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
"Målsägandebiträdet Tore Brandtler som företräder Lisa Holms familj är kritisk till de nya vittnena som kallats in under den pågående hovrättsförhandlingen av Nerijus Bilevicius försvarsadvokat Inger Rönnbäck, skriver P4 Skaraborg.
– Det här är inte bra, det är dålig respekt gentemot hovrätten, åklagarsidan och min sida, säger han till P4."

Tore Brandtler har hela tiden varit en stor nolla för mig.
Han har ingen aning om vad Demokrati är.
Så fort något nytt händer så ifrågasätter han starkt.
Han om någon borde veta att imorgon är en ny dag, och att saker o ting kan förändras.
Jag hoppas att man kastar ut Tore Brandtler.
Han har absolut inget att tillföra.
Han ställer bara till det för såväl LH familj som för NB.

TB ger ett mycket seriöst intryck och representerar familjen H väl.

Total motsats till IR som framstår som ohyfsad och dåligt påläst. Är det någon som ställer till det för NB så är det NBs egna gärningar och hans egen advokat.
2016-01-14, 09:38
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
"Målsägandebiträdet Tore Brandtler som företräder Lisa Holms familj är kritisk till de nya vittnena som kallats in under den pågående hovrättsförhandlingen av Nerijus Bilevicius försvarsadvokat Inger Rönnbäck, skriver P4 Skaraborg.
– Det här är inte bra, det är dålig respekt gentemot hovrätten, åklagarsidan och min sida, säger han till P4."

Tore Brandtler har hela tiden varit en stor nolla för mig.
Han har ingen aning om vad Demokrati är.
Så fort något nytt händer så ifrågasätter han starkt.
Han om någon borde veta att imorgon är en ny dag, och att saker o ting kan förändras.
Jag hoppas att man kastar ut Tore Brandtler.
Han har absolut inget att tillföra.
Han ställer bara till det för såväl LH familj som för NB.

Helt enig !

Det ÄNDA som är RÄTT i det här fallet är att försöka hitta SANNINGEN
om vad som hände med stackars Lisa !!!

Och då kan man ju bara fråga sig VARFÖR både Tore B , åklagaren och Lars Johansson flippar ut helt när det dyker upp ett vittne, som till och med är före detta polis, och som SJÄLV har kontaktat advokat IR för någon dag sedan, och tydligen tycker att han har viktig info, som han till och med har meddelat polisen för länge sedan, men aldrig blivit förhörd, VARFÖR är det då att Tore B , åklagaren och Lars Johansson alla 3 vill tysta ner detta vittnet ??? istället för att välkomna detta iom att detta vitte möjligtvis hat info som kan kasta ljus över vad som egentligen hände Lisa ???

Om det är NB eller någon annan som mördade Lisa, I don't fu... care, det ända som betyder något för mig är att RÄTT person döms för detta sjuka vansinne dåd.
2016-01-14, 09:45
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Källa på det tack ???
Du bör ställa din fråga till Sheerwin som hävdade att det var "Rätt svårt och överför någon annas DNA genom sig själv".
2016-01-14, 09:56
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Du bör ställa din fråga till Sheerwin som hävdade att det var "Rätt svårt och överför någon annas DNA genom sig själv".

Nej, utan jag bad DIG om källa på det som DU påstod nämligen att det är möjligt att person A kan överföra DNA från person B till person C utan att person As eget DNA också samtidigt överförs till person B .

A= NB
B= IB
C=LH
2016-01-14, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Ja, det är inte bara intressant utan helt ofattbart. Inga dna på LH:s kläder från varken arbetskamrater, vänner, familj eller någon annan... Och heller inga "främmande" dna på NÅGON av platserna polisen samlat material från. Inte från ladan, inte från boden, inte från moppen, inte någonstans..
Denna totala avsaknad av dna (ända tills NB med lätthet avsatte sitt dna, trots handskar) är inte trolig..

Det skulle vara intressant att höra vad professorn i kriminologi och andra kriminologer säger om det.
Den totala avsaknad av andra dna kan man förklara att man blev inställd/ tillsagt att leta dna bara från 4 personer så letade man bara från dom.
2016-01-14, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
På tal om Brandtler så kontrar han att Lisa skulle levt några dagar som IR osmakligt påstår:

Osmakligt var rätta ordet. Osmakligt och verklighetsfrånvänt. Utgår från egna konspirationsteorier utan att ta hänsyn till bevisläget och konstaterad fakta. Saknar finess, allt blir bara mycket förvirrat och grovt. Inte till fördel för klienten.

Brandtler ger ett seriöst intryck. Saklig, påläst. Känns ganska så mycket som raka motsatsen till Rönnbäck.
2016-01-14, 11:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
NB hade i stort sett hela dagen att förbereda sig.

Vittnen har sett den gröna teleskoplastare fara mellan sträckan Ladan - Martorp - Ladan, finner ingen anledning att betvivla den uppgiften. Men ingen förare träder fram.

Jag tror att NB, som hade all tid i världen, provkörde sträckan för att veta hur lång tid det tog. OM Lisa skulle hinna iväg på moppen, kunde han då genomskjuta henne vid Martorp?
Alternativt kan han fortfarande ha varit på jakt efter joggerskan som även under söndagen varit ute och joggat (en kortare tur jämfört med lördagens löparrunda).
Citat:
Ursprungligen postat av s. 217f
Hon startade på samma sätt som under lördagskvällen längs grusvägen vid åkrarna. Därefter sprang hon bort mot den stora vägen som går förbi Martorp och kom slutligen ned på baksidan av Blomberg. /…/ A vet inte säkert, men gissar på att det var runt kl. 13.00.
Teleskoplastaren har setts vid 14.30-tiden och ett vittne tror sig c:a 15.00 ha sett någon av bröderna komma cyklande i en lång nedförsbacke i riktning mot Martorps gård (s. 271). - När IB anlänt hem från fru J hade hon lagt sig i en soffa (s. 1243). - Brodern såg på film...

Vi får aldrig veta vad NB haft för sig under söndagen. Alla tider är cirkatider med upp till timslånga förskjutningar i endera riktningen. Det kan dock konstateras att NB under söndagen beter sig som om han haft abstinens: far som en skottspole mellan hjullastare, plåtsax, fönsterbleck, bostaden, lada och mopedplats.
Citat:
Ursprungligen postat av AB betr. lördagskvällen
Och då så att säga när han bad om öl då var han ja rätt så ordentligt i gasen. Men sen hur mycket han har druckit det ve… det kan jag inte svara på.
2016-01-14, 11:08
Medlem
GilGrissom82s avatar
Det kommer onekligen att bli väldigt intressant att höra vad den pensionerade polisen har gjort för iakttagelser.

Är det idag han förhörs av polis? http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...at-holm-vittne

Har han formellt godkänts som vittne av HR än?
2016-01-14, 11:11
Medlem
madtops avatar
Citat:

Den totala avsaknad av andra dna kan man förklara att man blev inställd/ tillsagt att leta dna bara från 4 personer så letade man bara från dom.

Suck, inte samma idiotresonemang en gång till...

Du kanske kan förklara hur det går till när man letar DNA från endast 4 personer?

Jag kan ge dig en ledtråd: det går inte. Man letar efter DNA och efter man hittat DNA så försöker man man matcha DNA:t mot kända DNA-profiler.

En liknelse som du kanske förstår: du letar efter nycklar i en lägenhet. Du hittar ett tio olika nycklar men du har (självklart) ingen aning om till vilka lås de passar eftersom nycklarna inte är märkta. Först därefter tar du dina tio nycklar och testar dem i olika lås och det är först då du kan göra kopplingen mellan nyckel och lås.
2016-01-14, 11:17
Medlem
Citat:
Det skulle vara intressant att höra vad professorn i kriminologi och andra kriminologer säger om det.

Eller snarare bortser ifrån främmande dna eftersom man fick träff på dom personer som redan var högintressanta i utredningen. Det skulle isåfall som jag redan påpekat, INTE vara första gången man gör på det viset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in