2016-04-29, 00:35
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han låter som en mesig kärring när han är ynklig och vaggar i förhör.
Ja, ynkedomen personifierad.
Vaggande och bedjande lögnare.
Är så jävla stackars om honom just då.
Tycker han.
Försöker han få andra att tycka.
2016-04-29, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, ynkedomen personifierad.
Vaggande och bedjande lögnare.
Är så jävla stackars om honom just då.
Tycker han.
Försöker han få andra att tycka.

Han tycks regrediera till ett barnstadium.
2016-04-29, 00:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Mycket är möjligt,
-varför finns då Teleskoplastaren där?
Fråga honom som du skrev.. Jag har inte en aning om vad han tänkt sig och det är så oklart för övrigt att jag inte ser nån vits att spekulera. Däremot tror jag absolut inte han hängt henne i denna.
En av de promenerande kvinnorna:
Citat:
De passerade en gammal lada som låg mitt emot cafét. Veronica vet att hon tittade lite extra på den och funderade på vad man skulle kunna göra om den till. På långsidan fanns det portar som var öppna så att man kunde se rakt igenom och där inne stod det en grävmaskin.
Citat:
-Silvertejprullen med LH DNA?
Om det inte tejpades och användes där i första läget. Det är ju liksom bara rakta vägen från mopeden. med en liten krök i början och slutet.
Jag tror han tejpade henne tidigt. Över mun. För att hon inte skulle ropa på hjälp. Det kan ha skett där örhängena är. Han vill nog fort bort från öppningarna för att inte riskera att synas (och höras). Däremot har resterande tejp på flera meter runt skallen en helt annan funktion och det tror jag sker i mjölkrummet.
Citat:
Varför hänga en redan död person på ett annat ställe bra fråga
-Fråga honom, men något tecken på strid förefaller inte finnas på platsen den andra hängningsplatsen. Vilket det skulle kunna tolkas som vid den andra.
-Hur vill du annars förklara alla andra fynden runt brunnen?
Det finns tecken på strid. Har Lisa försökt att fly rätt genom ladan till baksidan så har hon tappat handsken när hon springer. Hennes jacka är skitig vilket skulle kunna förklara att hon ramlat eller dragits omkull. Det är mängder med folk som gått där som byggarbetsplats, traktor som körs, saker som dras.
Nästa ställe är 4 meter innanför dörren till stalldelen dvs örhängena som ramlat ur. När drog han av henne jackan? En tröjärm är söndersliten.
Mer stridstecken behöver det inte finnas om han tvingade henne att gå med en kniv mot strupen. Eller en snara.
.. Med löfte om att inte komma till skada om hon gör som han säger. Lyfte han upp och bar henne så lär det inte finnas minsta fjät.
Senast redigerad av develi 2016-04-29 kl. 01:37.
2016-04-29, 00:52
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Det kan vara att de är faktiskt synliga.
En mörkhårig och en ljushårig.
Skamlösa, tuffa, fräcka och oförutsägbara.
Det där låter som reklam i nån trailer för en ny film.
"Skamlösa, tuffa, fräcka och oförutsägbara", är det möjligen från trailern till en ny barnfilm i serien "Dumma Mig"?

Eller var det nåt annat du hade på hjärtat, något som rör mordet på Lisa?
"En mörkhårig och en ljushårig" - Ok, vilka är dessa som dyker upp från ingenstans som ingen sett eller ens hört talas om och som inte lämnat några spår och sen försvunnit tillbaka till ingenstans? Är det människor du menar eller är det Nerijus spöken? För så skumt är allt resonemang om hemliga alternativa gärningsmän - att man undrar om det är spöken inblandade - och då inkluderar jag även vissa delar av Hurtigs/Nerijus överklagan.
Det är något riktigt SKUMT med alla bortförklaringar och alternativteorier...
2016-04-29, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Provar verkligen Nerijus samma knep som dagen innan?
Det misslyckades. Hon genomskådade honom. Kände han det?
Jag undrar vad han tänkte när hon sprang vidare...

SH var rätt säker på hur hans dotter fungerar.

Återupprepar.
En nödsituation är alltid övertygande.
SH talar för att hon inte gått till ladan frivilligt, det tror inte jag heller.
Nerijus misslyckades förra gången och tänker inte göra det igen...

Oavsett vilken nödsituation som kommer först så kommer den. Den kommer snabbt, och därifrån finns det inga direkta val.
2016-04-29, 01:04
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han tycks regrediera till ett barnstadium.
Ja, förmodligen är det så.
Vaggandet sitter i ryggmärgen.
Undergiven, nästan ber om förlåtelse fast han "inget gjort".
Han är i knipa, van sen barnsben hur han måste agera då.
Bestraffning väntar, stryk om han inte kan ljuga sig fri.
Nu blev det livstidsstraff istället.
2016-04-29, 01:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ja det är någorlunda min gissning, med möjlighet att även lossryckning av hjälmen kan få örhänge att lossna.
Vad är vitsen med att dra av hjälmen direkt och krångla om han ska till mjölkrummet med henne?
Sätter han en silvertejp över visiret så lär det fungera som en ljuddämpare i sig..
2016-04-29, 01:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
SH talar för att hon inte gått till ladan frivilligt, det tror inte jag heller.
Nerijus misslyckades förra gången och tänker inte göra det igen...
Oavsett vilken nödsituation som kommer först så kommer den. Den kommer snabbt, och därifrån finns det inga direkta val.
Håller med. Han utförde nog ett betydligt aggressivare/snabbare anfall när hon kom nära och det inte var nån i synhåll och kanske även förberedd med kniv och snara i närheten av bilen. Misslyckandet dagen innan kändes nog som ett svidande nederlag.
2016-04-29, 01:16
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bommullspinnar
Troligtvis använde han ett beprövat begrepp som "alla" förstår. Vad är egentligen skillnaden?
"alla" fattar ju att det inte är typ en hinna. Vart skulle isåfall mensen ta vägen. Men tack ändå för ditt klargörande. Även fast det inte gav mer än en definitionsupplysning.

Hm, vad menar du att "alla" skulle fatta och förstå?
Följande citat, från aftonbladets artikel som GilGrissom82 länkade till, talar sitt tydliga språk.
Citat:
Mödomshinnan finns inte. Det finns ingen hinna i slidan som spricker första gången en kvinna har samlag.
http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle11473534.ab

Både Adam Berkowicz och Niklas Långsökt är värda att få sin kompetens ifrågasatt, tycker jag
2016-04-29, 01:17
Medlem
Läste att ni var tillbaka vid fiket och Lisas färdväg och fickringningen på parkeringen.

Har undrat det förut men nu har det gång en ganska lång tid efter dådet och folk brukar ströva omkring i skog och mark. Det har inte hörts något om hennes telefon har hittats. Den kanske fortfarande är spårlöst borta.
2016-04-29, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, förmodligen är det så.
Vaggandet sitter i ryggmärgen.
Undergiven, nästan ber om förlåtelse fast han "inget gjort".
Han är i knipa, van sen barnsben hur han måste agera då.
Bestraffning väntar, stryk om han inte kan ljuga sig fri.
Nu blev det livstidsstraff istället.

Nu väntar inte mer än ett livstidsstraff och utvisning. Till ett Litauisk fängelse där han har ev möjlighet att återknyta kontakten med Familjen.

Familjen, som aldrig besökt honom under snart ett år bildar väl kö för att besöka honom på hemmaplan.
2016-04-29, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Hm, vad menar du att "alla" skulle fatta och förstå?
Följande citat, från aftonbladets artikel som GilGrissom82 länkade till, talar sitt tydliga språk.

http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle11473534.ab

Både Adam Berkowicz och Niklas Långsökt är värda att få sin kompetens ifrågasatt, tycker jag

Hur jvl svårt kan det vara att förstå att han ville säga att Lisa inte hade blivit sexuellt penetrerad?

Så enkelt vad det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in