2018-11-17, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Du gjorde helt rtt. Varfr i hela friden skulle man dejta ngon serist som inte hr av sig, oavsett hur mycket vederbrande har att gra p jobb och socialt? Fr inte ihop det alls.

Absolut, sna kan man ju spara och lgga i sin pipeline medan man trffar andra och dra ivg nt mess ngon regnig dag. Dock fattar jag inte varfr man frivilligt skulle stta sig i en sn beroendestllning och brnna sin dyrbara tid p att sitta och titta p en svart telefon nr man kan trffa ngon som faktiskt vill investera.

Citat:
Ursprungligen postat av Tasklort
Jag frstr att det kan vara frustrerande nr man vntar p ett svar, men frn tjejers perspektiv tror jag fortfarande p det som jag frst skrev, att man helt enkelt har andra saker fr sig. Jag personligen tnker aldrig p om ngon tjej svarar eller inte... svarar de inte s fine, svarar de s fine.

Jag kper faktiskt det ni bda sger men resonerar samtidigt att det beror lite p i vilket stadie man befinner sig.
Skriver man via tinder, sociala medier etc till ngon man inte knner s r man frmodligen bara en av massvis med andra personer som hr av sig och svarstiden blir nog drefter.
Men dremot r det en person som man trffat tidigare eller har ngot personligt band med verlag s hr det till vanligt hyfs att man svarar inom en rimlig tid, antingen fr att hlla konversationen flytande eller fr att sga med ngra lmpliga ord att man inte r intresserad.
Och det r det frsta av det ovanstende som r mitt problem, att f en person som jag inte knner att faktiskt vilja trffas och att man lser detta innan intresset frn deras sida svalnar.
Fr jag bara ta och trffa en person face mot face s brukar allt lsa sig drifrn.
Citera
2018-11-17, 14:46
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Jag frstr att det kan vara frustrerande nr man vntar p ett svar, men frn tjejers perspektiv tror jag fortfarande p det som jag frst skrev, att man helt enkelt har andra saker fr sig. Jag personligen tnker aldrig p om ngon tjej svarar eller inte... svarar de inte s fine, svarar de s fine.

S det du d gr indirekt r att du lter dig dansa efter kvinnornas pipa eftersom du lter dom ta besluten t dig. ven om sger att du inte bryr dig och rycker p axlarna (vilket i sig r en hyfsat ok lsning kortsiktigt), s r du med och bidrar till sna beteenden tjejer har idag som man sjlv ruttnar p.

Om alla mn kunde st upp lite, agera rationellt och ta kommando s skulle vi nog inte sitta hr p forumet och gagga dagarna i nda om hur brudar beter sig... Bttre ge dom en chans och sen rycka pluggen om dom inte skter sig.

Citat:
Ursprungligen postat av daawg
Jag kper faktiskt det ni bda sger men resonerar samtidigt att det beror lite p i vilket stadie man befinner sig.
Skriver man via tinder, sociala medier etc till ngon man inte knner s r man frmodligen bara en av massvis med andra personer som hr av sig och svarstiden blir nog drefter.
Men dremot r det en person som man trffat tidigare eller har ngot personligt band med verlag s hr det till vanligt hyfs att man svarar inom en rimlig tid, antingen fr att hlla konversationen flytande eller fr att sga med ngra lmpliga ord att man inte r intresserad.
Och det r det frsta av det ovanstende som r mitt problem, att f en person som jag inte knner att faktiskt vilja trffas och att man lser detta innan intresset frn deras sida svalnar.

Mja, anser tricket med Tinder r just att lra sig spela p rtt hstar och INTE brnna tid och energi p dom som bara sker sjlvbekrftelse eller r upptagna med att suga andra killars kukar. Drfr det r en vinnande strategi fr konvertering att se till att man har ett bra och levande ruljans i sin inkorg, snarare n massa spkmatcher som bara svarar nr de sjlva behagar.
Citera
2018-11-17, 14:53
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daawg
Jtteroligt om du knner det s! Det vanliga fr mig r att det r ltt att matcha och svrt att connecta nr man vl trffas. Om man nu inte bara sker hookup...

Vad gller svarsfrekvens s tror jag att det ven kan beror p bland annat lder. Unga personer r vldigt pigga p att svara, faktiskt nstan oavsett graden av intresse. Kanske hnger samman med att man r nervs/osker fr/p att tappa en match.

Sjlv har jag notifikationer fr nstan alla mina appar avstngda d jag helt enkelt inte vill bli strd. Skulle plinga stup i kvarten annars.
Senast redigerad av lakritc 2018-11-17 kl. 15:03.
Citera
2018-11-17, 14:55
Medlem
Citat:
S det du d gr indirekt r att du lter dig dansa efter kvinnornas pipa eftersom du lter dom ta besluten t dig. ven om sger att du inte bryr dig och rycker p axlarna (vilket i sig r en hyfsat ok lsning kortsiktigt), s r du med och bidrar till sna beteenden tjejer har idag som man sjlv ruttnar p.

Om alla mn kunde st upp lite, agera rationellt och ta kommando s skulle vi nog inte sitta hr p forumet och gagga dagarna i nda om hur brudar beter sig... Bttre ge dom en chans och sen rycka pluggen om dom inte skter sig.
Jag inser bara att ibland har folk inte alltid tid att kolla in en app i mobilen. Jag har sjlv notifikationer avstngda fr att jag starkt ogillar distraktioner, s ibland tar det 1-2 dagar innan jag svarar ocks. Om folk hade slutat vara s egofixerade och lttkrnkta och gett folk lite space hade det blivit en mycket bttre atmosfr i apparna n vad den r idag. Men sen r du hur fri som helst att ignorera de du tycker inte respekterar dig, p samma stt som att de r fria att svara segt.

Vi har olika perspektiv att se p saken.
Senast redigerad av Tasklort 2018-11-17 kl. 14:59.
Citera
2018-11-17, 15:30
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Jag inser bara att ibland har folk inte alltid tid att kolla in en app i mobilen. Jag har sjlv notifikationer avstngda fr att jag starkt ogillar distraktioner, s ibland tar det 1-2 dagar innan jag svarar ocks. Om folk hade slutat vara s egofixerade och lttkrnkta och ge folk lite space hade det blivit en mycket bttre atmosfr i apparna n vad den r idag.

Vi har olika perspektiv att se p saken.

Jag tycker det r en bra och sund diskussion och respekterar alltid att man kan se saker olika.

r vertygad det r en generationsfrga dr millenials har en frmga att i motsats som du skriver tnka vldigt individualistiskt och agera p ett stt som frmst gynnar dom sjlva, precis som du beskriver att du gr.

Relationer tar tid oavsett vilken niv man lgger det p och bygger i grunden p att tv mnniskor gr ngon slags msesidig investering.

Om du matchade med Jessica Biel, inte fan skulle du lgga undan luren 1-2 dagar? Du skulle sitta klistrad och sitta och anteri-knpa p dina meddelanden och slnga dig ver luren s fort hon svarade.. Kolla runtomkring dig p par i frhllanden. Har riktigt svrt att tnka mig att majoriteten messade varandra varannan dag lite hipp som happ efter att de setts de frsta gngerna?

S absolut, man behver ju inte ta det s serist men d blir ju ven resultatet drefter. Min argumentation bygger allts p hur man optimerar sina chanser p Tinder, sedan kan man ju absolut vlja att se det ur ett perspektiv dr man uteslutande bara fokuserar p sig sjlv.

Fr att knyta ihop scken och terkoppla till mitt fregende inlgg s upplever iaf jag att framgngarna p Tinder kar betydligt om man r taktisk och sllar bort matchningar som inte anstrnger sig eftersom det r dr allt brjar.
Citera
2018-11-17, 16:17
Medlem
Citat:
S absolut, man behver ju inte ta det s serist men d blir ju ven resultatet drefter. Min argumentation bygger allts p hur man optimerar sina chanser p Tinder, sedan kan man ju absolut vlja att se det ur ett perspektiv dr man uteslutande bara fokuserar p sig sjlv.

Fr att knyta ihop scken och terkoppla till mitt fregende inlgg s upplever iaf jag att framgngarna p Tinder kar betydligt om man r taktisk och sllar bort matchningar som inte anstrnger sig eftersom det r dr allt brjar.

Min erfarenhet r tvrtom att om man inte tar Tinder s jtteserist s kar framgngarna. Jag antar att det beror p att man frmedlar att man inte direkt bryr sig om huruvida konversationen gr bra eller inte, och att det paradoxalt nog gr att det ofta gr bra eftersom tjejerna d knner att det r dem som mste anstrnga sig lite fr att fnga in intresset. Det kan till exempel innebra att man fr svar lite oftare. Men i det ingr att jag inte bryr mig s jttemycket om huruvida de svarar eller inte. Kanske hade mnga killar ftt mer framgng av den "taktiken" (det r ju egentligen en sinnesstmmning).
Senast redigerad av Tasklort 2018-11-17 kl. 16:25.
Citera
2018-11-17, 17:05
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Min erfarenhet r tvrtom att om man inte tar Tinder s jtteserist s kar framgngarna. Jag antar att det beror p att man frmedlar att man inte direkt bryr sig om huruvida konversationen gr bra eller inte, och att det paradoxalt nog gr att det ofta gr bra eftersom tjejerna d knner att det r dem som mste anstrnga sig lite fr att fnga in intresset. Kanske hade mnga killar ftt mer framgng av den "taktiken" (det r ju egentligen en sinnesstmmning).

Har funderat kring huruvida killar saboterar fr varandra eller om det de facto gynnar det ftal killar som har en sdan approach som du beskriver. Du sticker ju onekligen ut i mngden bland alla ktbockar.
Citera
2018-11-17, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Har funderat kring huruvida killar saboterar fr varandra eller om det de facto gynnar det ftal killar som har en sdan approach som du beskriver. Du sticker ju onekligen ut i mngden bland alla ktbockar.
Saboterar fr varandra hur menar du?
Citera
2018-11-17, 17:12
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc

Det r ju alltid s att man upplever att det smattrar fitta p en frn alla hll kanter s fort man dejtar ngon annan serist. Jag tror dock det r en perception just fr att man inte r inne i det. (tinder allts) Sjlva utvxlingen i absoluta tal blir ju betydligt hgre nr man verkligen gr in fr det. Dock s knner man ju likvl av nederlagen mer varp nettoupplevelsen kan uppfattas som negativ.
Citera
2018-11-17, 18:19
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Jvlar vad full du var nr du skrev det dr!

Om jag sjlv grna ses igen efter sex p frsta dejten kan jag inte se varfr det motsatta skulle glla fr tjejer i allmnhet. Jag r nog inget unikum direkt. Tror inte liggandet utgr problemet i just det avseendet dremot kan det helt klart finnas andra skl att undvika sex tidigt, som att mnga sexpartners frsmrar ens frmga att knyta an till exempel.

Men upplever man bra connection och kemi och dessutom fr detta bekrftat genom att tjejen bjuder hem en s r det inte srskilt naivt att hoppas p en andra dejt. Riktigt s frtappad vill jag inte tro att vrlden har blivit.
Vad bra att du frskte dr fr jag har hela tiden knslan att du tror du kan lsa tjejerna.

Tar vi nu mig som exempel s rker jag inte,dricker inte, knarkar inte eller knaprar piller men du tror nd att jag var pverkad nr jag skrev. Jag tror det skulle hjlpa dig mycket om du lste dina egna inlgg objektivt fr att se var det gr fel eftersom du inte verkar frst att du hller p att trasa snder dig totalt inuti.

De flesta hr inne har frskt att hjlpa dig men din tjurskallighet och frmga att frklara bort svar som inte passar dig verkar sl ut allt i sin vg. Pltsligt knns det som det r viktigare fr dig att ha rtt hr inne n att komma vidare.

Hr fr du skriftligt p att du har fel och gr allting fel vad det gller dejting. Resultatet blir drefter s rdet r nu att sluta bli s frvnad nr det gr t skogs.
Citera
2018-11-17, 20:13
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Har fyra Tinder-dejter inbokade p raken allts. Fredag, lrdag, sndag, mndag. Lite vl mycket fr fan. I synnerhet om alkohol ska vara inblandat p samtliga. Morgondagens dejt r en st artonring som freslog trff hos mig; jag gissar, vis av tidigare erfarenheter, att hon kommer stlla in eller fresl annan plats. Det kan ofta bli s med tjejer som p impuls bestmmer trff hemma. De fr kalla ftter, liksom. Gr hon inte det blir det himmelriket under ngra timmar (och frmodligen helvetet drefter om jag fastnar fr henne).

Oh, well. Dags fr dagens dejt i alla fall. Spnnande p ngot stt. Men det var inte meningen att det skulle bli s hr. Dumt att ha flera dejter inbokade. Knns som en lose/lose-situation p stt och vis. Men nu blev det p detta viset. Och samtidigt s gr det en ju mindre srbar infr den (dem) man trffar.

Citat:
Ursprungligen postat av Knobelsdorff
Har sjlv gjort s tidigare och var nra p att gra s nu i helgen. Det skiter sig med alla i ett snt scenario. Det hr med Tinder och dejter r ofta en ketchupeffekt. Kan det ha att gra med kvinnornas synkning av menstruationscykler? Jag brjar undra.

Oavsett, s fr min del blir det inget mer ligga. Slut med det. Det ska vara en smart, intelligent och redig kvinna, frmodligen ngot under svenskt snitt i utseende. Skulle jag bli dissad r det bara att g p de tio r yngre damerna som lsgodisburkar p ICA.

S lnge ni inte ger upp utan att ha satt en perfect week ngon gng i livet frst iaf.

Citat:
Hr r en konversation med en svrflrtad tjej men med en konversation jag tyckte var mycket underhllande!

http://www.bilddump.se/bilder/201811...208.39.157.png

Citat:
Jag njt varje sekund av att skriva den konvon.

Hr r ytterligare en (misslyckad) konversation:
http://www.bilddump.se/bilder/201811...208.39.157.png

Knns som att du krde lite fr hrt p handbollsspret men andra sidan verkade hon sakna spektrumet fr att t ex snappa upp Torrevieja-skmtet, som faktiskt var ganska starkt.

Den andra mrkte man direkt p frsta meningen att hon inte var p t. Vilket blev extra tydligt nr du frst frklarar att du utan problem skulle kunna leva som en eremit i en stuga i en mnad, fr att sedan upplyfta smartphonens betydande roll fr en, och den motsgelsen krde ju motorvg ver huvudet p henne. Men men, nr den andre inte bjuder upp till dans fr man underhlla sig sjlv istllet.
Citera
2018-11-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Vad bra att du frskte dr fr jag har hela tiden knslan att du tror du kan lsa tjejerna.

Tar vi nu mig som exempel s rker jag inte,dricker inte, knarkar inte eller knaprar piller men du tror nd att jag var pverkad nr jag skrev. Jag tror det skulle hjlpa dig mycket om du lste dina egna inlgg objektivt fr att se var det gr fel eftersom du inte verkar frst att du hller p att trasa snder dig totalt inuti.

De flesta hr inne har frskt att hjlpa dig men din tjurskallighet och frmga att frklara bort svar som inte passar dig verkar sl ut allt i sin vg. Pltsligt knns det som det r viktigare fr dig att ha rtt hr inne n att komma vidare.

Hr fr du skriftligt p att du har fel och gr allting fel vad det gller dejting. Resultatet blir drefter s rdet r nu att sluta bli s frvnad nr det gr t skogs.

Vid det hr laget r det lite oklart vad din hypotes r mste jag sga. Dock r det ju uppenbarligen en del du sger hr som inte gr ihop. Om jag utgav mig fr att lsa tjejer perfekt s hade jag ju knappast bett om andras input.

Ingen person kan lsa andra mnniskor i synnerhet inte dem inom det motsatta knet helt hundraprocentigt. Det r ju ett grundlggande faktum som ger upphov till en stor del av inlggen i trden.

Sedan skiter jag fullstndigt i prestigen att ha rtt hr. Det r en totalt lsryckt anklagelse frn din sida. Jag r bara intresserad av att utforska och prva resonemang och frst vad det r jag har att frhlla mig till nr jag orienterar mig i verkligheten.

Mycket oegentligheter i bde ovanstende inlgg frn dig och det dessfrinnan.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-11-17 kl. 23:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in