Citat:
Ursprungligen postat av
Fomalhaut
Tycker bara det r jvligt trttsamt beteende. Varfr be ngon hra av sig fr att sedan komma med en s kryptisk diss designad att skapa frgor snarare n ge svar? Hon framstr som en manipulativ person utifrn det dr tycker jag.
Spnnande uppdatering dock: matchade med tjej frn jobbets Stockholmskontor p vg hem frn krogen idag. Vi hade en fin stund efter jobbets kickoff fr ngra mnader sedan men ingenting hnde eftersom hon trffade ngon just d. Tror jag nmnt henne hr fr hon var vl egentligen den frsta tjejen som gjorde mig ledsen under nuvarande singelperiod. Rejlt ledsen faktiskt. Men i alla fall ... nu dk hon upp i mitt Happn-flde och jag knde igen henne direkt. Trodde aldrig hon hade gillat mig, men ta mig fan ...! Jvlar vad jag behvde detta! Nu hoppas jag p att det blir en dejt av det under morgondagen som r min sista dag av vistelsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kroppskakoregott
sch, det r ju som det dr nr dejten varit halvdan "Vi ses igen skert" eller "vi hrs". = Hr aldrig av sig igen, haha!
Det r ju bara sociala konstruktioner infr andra mnniskor fr att det ska lta bra, tragiskt men sant.
Har du snackat med ngon psykolog ngongng? Tnker du kanske behver vdra lite. Knns som du suger t dig av allt negativt alldeles fr ltt, kanske kan du f lite tips p hur du bttre kan hantera dom dr motgngarna.
Istmmer, det r ju sant i alla kontext, inte bara nr man har med mer eller mindre oknda tjejer p Tinder att gra, men i samhllet i stort.
I unga r var man mer naiv innan man frstod detta sociala spelande, d jag sjlv r lite mer en man av mina ord. Uttalar inga lften som jag inte har som avsikt att hlla. Men mnniskor i allmnhet r inte ngot man kan lita p eller ta fr givet. Kan ju vara allt ifrn vaga uttalanden som att "vi ses" eller "kanske i framtiden", till konkret inplanerade trffar.
I dejtingsammanhang tas ju detta till sin spets och blir mer uppenbart.
Tex har man ftt lra sig att ta fr givet att mnga ljuger rakt upp och ned. Jag hade sjlv en ambition att inte gra det, att freg med gott exempel. Men nr man frsker vara rlig i dejtingvrlden, srskilt i negativa kontext (tex nr man tackar nej till att trffas igen), s blir det uppenbart varfr det ljugs. Detta r fr rligheten helt enkelt sllan tas emot bra av mottagaren. Detta fenomen har man sett mnga exempel p det r nnu vrre i omvnda situationer fr tjejer som dissar killar, som ofta reagerar superstarkt. Drfr r det enklare att ljuga, eller helt enkelt bara sluta svara (ghosta).
Citat:
Ursprungligen postat av
DSC2
Skaffade tinder fr ett tag sedan i det specifika syftet att hitta ngon som gr i gymnasiet (tycker det hade varit jttekul att f hjlpa till med lxor). Men ocks hitta p lite andra saker som Liseberg, och lite utlandsresor d och d. Med min ekonomi s r det inget problem att lgga ett par hundratusen om ret p resor.
Men s fort jag nmnt det hr med att jag vill hitta p lite roliga saker, t.ex. Liseberg och ka ivg d och d s blir det bara unmatch eller s fr jag inget svar alls. Har gett lite olika exempel p resml som jag vill till och de enda som svarat r en 16 ring som tyckte att Orlando (med ventyrsparkerna dr) lt kul men att hon tyckte att jag r fr gammal fr henne trots att jag bara var 8 r ldre n henne (varfr svepte hon d hger frn frsta brjan?) och s var det en 17 ring som skrev att det lt kul med ngra dagar i London men att hon inte trodde att hon fick ka ivg fr sina frldrar, men nr jag skrev att vi kunde prata med dem s svarande hon inte alls. I samtliga fall har jag frsts inte freslagit en utlandsresa direkt, utan frst t.ex. Liseberg, eller annan jmfrbar aktivitet.
Jag misstnker att det kan vara s att de flesta av dessa tror att jag bara skojar nr jag freslr Liseberg och senare en resa till USA? Har testat att frga ngra varfr de inte ens svarar, men frsts inget svar ens p det.
Eller kan det vara s enkelt som att de flesta i 17-rsldern p tinder inte alls r ppna fr ngot snt hr (som att g p Liseberg)?
Jag tror ocks du ska ge dig p lite ldre tjejer som tidigare sagts.
Det r ocks en sak att trffa ngon oknd frn Tinder, men lite helt annan typ av trygghet som krvs fr att man skulle vilja resa ivg med ngon bara sdr. Tjejer r ju extra utsatta p det viset, och om ngon frsker "locka" med snt s brjar det nog ringa varningsklockor. Lite sugardaddy-vibbar p ditt frslag.
Testa att brja lra knna dem frst istllet. Sen r de nog mer tillmtesgende fr dina frslag.