2020-05-27, 22:33
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Mina matchningar rullar in vldigt bra sen jag sg till att fixa 6st riktigt bra bilder i lite varierande miljer. Ska frska fixa till s jag maxar ut kapaciteten med bra bilder till helgen tnkte jag. Tror man fr mest matchningar ju fler toppbilder du har. Sen tnkte jag ta och starta om min tinder hyffsat snart ocks fr att kunna f ny rating eftersom man gjorde en del klassiska misstag i brjan.

Klassiska misstag som till exempel?
Citera
2020-05-27, 23:31
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Vill mnnen bara ha sex s r hon en low value woman. Troligtvis utstrlar hon slampighet. Skert lttkldda bilder med mycket urringning, inget man vill gifta sig med. Problemet ligger inte hos mnnen. Hittar en man en bra kvinna s behller man henne.

Hon har endast ansiktsbild. Har svrt att tro att hon utstrlar slampighet, men jag vet ju inte hur mn tolkar hennes profil, men jag fr inga sna vibbar. Men hon skriver att hon sker serist, pratar inte om sex verhuvudtaget, och r omkring 45 r.

Som jag knner henne, och jag har knt henne i drygt 20 r, s r hon en genuint fin mnniska, s fr den man som vill ha en seris relation och r klar med barnskaffandet r hon ett mycket lmpligt parti ifall tycke uppstr. Trogen och ingen som hoppar runt bland olika mn.
Men dom mn som har vuxna eller halvvuxna barn ger vibbarna om att dom bara vill ha sex med ngon, en del gifta mn provar ocks, men dr har dom inget att hmta. S hon har inte lyckats f ngon seris dejt, d hon vljer bort rena sexkontaktfrsk.

Jag tror att det slagit fel med dejtingappar, d s f verkar hitta det dom sker?
Citera
2020-05-27, 23:43
Medlem
insvepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag tror att det slagit fel med dejtingappar, d s f verkar hitta det dom sker?

Mn vill ligga, kvinnor vill ha frhllande.
Bara de mest desperata mnnen "vill ha" frhllande, men de mnnen ratas av kvinnorna.

Vinner gr top 5% av mnnen som lovar guld & grna skogar, och sen tmmer och glmmer.
Citera
2020-05-27, 23:54
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insvept
Mn vill ligga, kvinnor vill ha frhllande.
Bara de mest desperata mnnen "vill ha" frhllande, men de mnnen ratas av kvinnorna.

Vinner gr top 5% av mnnen som lovar guld & grna skogar, och sen tmmer och glmmer.

Det verkar dels vara s, men d kan man kanske vara vnlig nog att vara ppen med att man bara sker sex? S slipper dom kvinnor som inte bara vill ha sex lgga energi p att svara dom...
Jag tycker att det lter som att det r en del omskrivningar fr vad man sker, och det knns inte srskilt serist.
Min vninna har inte haft mjlighet att rata ngon man, d ingen man haft ett vettigt frslag t henne, s det stmmer inte p alla.
Citera
2020-05-28, 00:01
Medlem
insvepts avatar
Citat:
Det verkar dels vara s, men d kan man kanske vara vnlig nog att vara ppen med att man bara sker sex? S slipper dom kvinnor som inte bara vill ha sex lgga energi p att svara dom...
Jag tycker att det lter som att det r en del omskrivningar fr vad man sker, och det knns inte srskilt serist.
Min vninna har inte haft mjlighet att rata ngon man, d ingen man haft ett vettigt frslag t henne, s det stmmer inte p alla.

D fr inte 5%-alpha-chad ligga, s varfr vara uppriktig, han bryr sig inte om kvinnan i vilket fall...
Citera
2020-05-28, 00:07
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
D fr inte 5%-alpha-chad ligga, s varfr vara uppriktig, han bryr sig inte om kvinnan i vilket fall...

N, det r vl dumt att nska och hoppas att mnniskor gr vad som mnga anser vara rtt och bra mot andra?
D kan ju den som vill enbart ligga hnga p andra sidor just fr enbart sex i stllet fr att vara svvande om vad dom sker, i stllet fr att slsa tid fr den som inte sker samma?
Men det r bara enligt mitt stt att se p saken, jag fattar att inte s mnga tnker s lngt bara dom fr det dom vill ha...
Citera
2020-05-28, 08:52
Medlem
insvepts avatar
Citat:
N, det r vl dumt att nska och hoppas att mnniskor gr vad som mnga anser vara rtt och bra mot andra?
D kan ju den som vill enbart ligga hnga p andra sidor just fr enbart sex i stllet fr att vara svvande om vad dom sker, i stllet fr att slsa tid fr den som inte sker samma?
Men det r bara enligt mitt stt att se p saken, jag fattar att inte s mnga tnker s lngt bara dom fr det dom vill ha...

D fr de inte ligga. Kvinnor sker inte sex. Kvinnor srar p benen nr de tror att det leder till mer.
Citera
2020-05-28, 09:22
Avstngd
Xpander-s avatar
Tinder Experiment: In this social experiment an 18 year old woman creates a dating profile for a man and learns first hand how different the dating experience is for men.
https://youtu.be/DZTIbHIsIYw

An 18 year old woman tries swiping as a guy and realizes women are awful on dating apps.
https://youtu.be/E4zMSUEQrTQ

Min slutsats, betala ej fr appen om du ej r vit man i asien eller typ afrika.
Om du inte r 9a eller 10a. Avarage s blir du endast rnad och deprimerad troligen av att swipa i typ SWE.
Senast redigerad av Xpander- 2020-05-28 kl. 09:40.
Citera
2020-05-28, 09:52
Medlem
Citat:

Fast r du rlig med att du r ute med ngot serist som man blir du dissad efter frsta dejten oftast. Nr jag varit det s kan ni ofta sitta och slsa en lng helkvll med mig fr att sedan sga att ni tyckte det var supertrevligt men inte riktigt det ni sker etc. Nr jag inte bryr mig ett skvatt och gr efter sex funkar det tyvrr mycket bttre, vilket jag tycker r synd. S ni sker undermedvetet en sorts spnning och vill grna ha ngon som ni inte riktigt vet vart ni har. Det r ett sjlvfrvllat beteende. Det r extremt ltt att tolka p en kille om han vill ngot serist med dig eller ej bara p hur han skriver och hur er konversation gr. Ta en promenad eller nt frsta dejten utan att gra ngot och efter det s vet ni ganska tydligt vad han r ute efter. Sen kan det ju hnda att man faktiskt knner att man inte r kompatibel med ngon sexuellt, det behver inte vara bra frsta gngen men ibland kan man inte riktigt synka en enkel kyss med personen eller s funkar inte proportionerna p kropparna ihop bra under sexet.

Sluta dissa dem killar som frsker f till ngot serist med er s ska ni se att det faktiskt inte r s svrt. Efter frsta dejten ska det egentligen rcka att man hade det trevligt och tycker personen r snygg, du knner ju inte personen nnu s det r allt jag personligen krver fr en andra dejt iaf och jag anser att fler(speciellt kvinnor) borde tnka lika.
Citera
2020-05-28, 11:22
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Fast r du rlig med att du r ute med ngot serist som man blir du dissad efter frsta dejten oftast. Nr jag varit det s kan ni ofta sitta och slsa en lng helkvll med mig fr att sedan sga att ni tyckte det var supertrevligt men inte riktigt det ni sker etc. Nr jag inte bryr mig ett skvatt och gr efter sex funkar det tyvrr mycket bttre, vilket jag tycker r synd. S ni sker undermedvetet en sorts spnning och vill grna ha ngon som ni inte riktigt vet vart ni har. Det r ett sjlvfrvllat beteende. Det r extremt ltt att tolka p en kille om han vill ngot serist med dig eller ej bara p hur han skriver och hur er konversation gr. Ta en promenad eller nt frsta dejten utan att gra ngot och efter det s vet ni ganska tydligt vad han r ute efter. Sen kan det ju hnda att man faktiskt knner att man inte r kompatibel med ngon sexuellt, det behver inte vara bra frsta gngen men ibland kan man inte riktigt synka en enkel kyss med personen eller s funkar inte proportionerna p kropparna ihop bra under sexet.

Sluta dissa dem killar som frsker f till ngot serist med er s ska ni se att det faktiskt inte r s svrt. Efter frsta dejten ska det egentligen rcka att man hade det trevligt och tycker personen r snygg, du knner ju inte personen nnu s det r allt jag personligen krver fr en andra dejt iaf och jag anser att fler(speciellt kvinnor) borde tnka lika.

Jag dejtar inte sjlv, har bara vninnans utsaga p detta.
I vninnans fall r det ju svrt att ens f till den dr frsta dejten, d flera mn frefaller vilja ha sex bara. Hon har lst upp ngra meningar ibland, och dom frgorna borde inte behva stllas bara fr en dejt...

Hon har surrat vidare nd med ngra o pratat om intressen och annat, men nr det blir tal om dejt har mnnen oftast haft annat viktigt som kommit i vgen, och dom har inte varit intresserade av att ses p allmn plats, frutom ngon enstaka man.

Vet inte om vninnan lockar till sig enligt henne "fel" mn eller vad som blir fel i hennes fall, fr hon vill ha en snll och sktsam och sjlvstndig man, men det r inte dom hon fr kontakt med tyvrr.

Jag sger inte att dom inte finns, fr jag vet att det finns mnga vettiga mn. Men frgan r om dejtingapp funkar fr min vninna d hon r sig sjlv och vill hitta en man som ser till lite mera n bara yta?

Sjlvklart vill hon tycka att mannen ser trevlig ut, men hon kan hitta ngot trevligt i dom flestas utseende, s hon slker sig inte till vad andra kanske skulle klassa som dom snyggaste, d hon vrderar personliga egenskaper mera.

Jag har skojat med henne o sagt att hon kanske har strre chans att hitta ngon p Bodycontact, d det p den sidan r mera uttalat vad man sker, s dr kunde hon enklare slla ut dom som inte r intressanta fr henne.
Men i nulget tror jag att hon vljer att fokusera p jobb d hon tycker att det verkar klurigt att hitta ngon som r rtt fr henne.
Citera
2020-05-28, 11:32
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
D fr de inte ligga. Kvinnor sker inte sex. Kvinnor srar p benen nr de tror att det leder till mer.

Fast det finns kvinnor som bara vill ligga ocks, men osker p om dom hnger p Tinder?

Dom som bara vill ligga kan vl ska p Bodycontact, fast dr vet man inte lika snabbt hur den andre ser ut ifall det r viktigt. Dr r profilen ofta det man har att g efter i frsta hand, s krver lite anstrngning kanske...

Fr mig upplevs det bara mera rligt och schysst att man sger vad man sker, s slipper mnniskor knna sig missnjda med att dom inte fr det dom sker efter.
Citera
2020-05-28, 11:37
Medlem
insvepts avatar
Din vninna r frmodligen vldigt krsen, precis som alla andra kvinnor p dejtingappar.

Ser hon normal ut fr har hon hundratals mail i veckan att g vidare med. Om bara 10% av dom r ngot serist har hon tio nya charmrer i veckan, men hon hittar fortfarande ingenting.

It does not add upp. Hon r som sagt frmodligen precis som alla andra kvinnor p dejtingappar, vldigt krsna, vilket biter henne i arslet nr hon blir ldre, mindre attraktiv och kattgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in