Citat:
Ursprungligen postat av
Victus
Fast r du rlig med att du r ute med ngot serist som man blir du dissad efter frsta dejten oftast. Nr jag varit det s kan ni ofta sitta och slsa en lng helkvll med mig fr att sedan sga att ni tyckte det var supertrevligt men inte riktigt det ni sker etc. Nr jag inte bryr mig ett skvatt och gr efter sex funkar det tyvrr mycket bttre, vilket jag tycker r synd. S ni sker undermedvetet en sorts spnning och vill grna ha ngon som ni inte riktigt vet vart ni har. Det r ett sjlvfrvllat beteende. Det r extremt ltt att tolka p en kille om han vill ngot serist med dig eller ej bara p hur han skriver och hur er konversation gr. Ta en promenad eller nt frsta dejten utan att gra ngot och efter det s vet ni ganska tydligt vad han r ute efter. Sen kan det ju hnda att man faktiskt knner att man inte r kompatibel med ngon sexuellt, det behver inte vara bra frsta gngen men ibland kan man inte riktigt synka en enkel kyss med personen eller s funkar inte proportionerna p kropparna ihop bra under sexet.
Sluta dissa dem killar som frsker f till ngot serist med er s ska ni se att det faktiskt inte r s svrt. Efter frsta dejten ska det egentligen rcka att man hade det trevligt och tycker personen r snygg, du knner ju inte personen nnu s det r allt jag personligen krver fr en andra dejt iaf och jag anser att fler(speciellt kvinnor) borde tnka lika.
Jag dejtar inte sjlv, har bara vninnans utsaga p detta.
I vninnans fall r det ju svrt att ens f till den dr frsta dejten, d flera mn frefaller vilja ha sex bara. Hon har lst upp ngra meningar ibland, och dom frgorna borde inte behva stllas bara fr en dejt...
Hon har surrat vidare nd med ngra o pratat om intressen och annat, men nr det blir tal om dejt har mnnen oftast haft annat viktigt som kommit i vgen, och dom har inte varit intresserade av att ses p allmn plats, frutom ngon enstaka man.
Vet inte om vninnan lockar till sig enligt henne "fel" mn eller vad som blir fel i hennes fall, fr hon vill ha en snll och sktsam och sjlvstndig man, men det r inte dom hon fr kontakt med tyvrr.
Jag sger inte att dom inte finns, fr jag vet att det finns mnga vettiga mn. Men frgan r om dejtingapp funkar fr min vninna d hon r sig sjlv och vill hitta en man som ser till lite mera n bara yta?
Sjlvklart vill hon tycka att mannen ser trevlig ut, men hon kan hitta ngot trevligt i dom flestas utseende, s hon slker sig inte till vad andra kanske skulle klassa som dom snyggaste, d hon vrderar personliga egenskaper mera.
Jag har skojat med henne o sagt att hon kanske har strre chans att hitta ngon p Bodycontact, d det p den sidan r mera uttalat vad man sker, s dr kunde hon enklare slla ut dom som inte r intressanta fr henne.
Men i nulget tror jag att hon vljer att fokusera p jobb d hon tycker att det verkar klurigt att hitta ngon som r rtt fr henne.