2020-06-05, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er SH som nekter TH la seg avhre. Da har forsvarer innsett at alt han sier vil bli brukt mot han.

Jo men hvis Svein Holden er med som rdgiver hele tiden burde det vre mulig forhindre TH og snakke seg inn i saken selv.
Citera
2020-06-05, 12:10
Medlem
NikoBoriss avatar
Personer med fagkunnskap mener at personen bak trusselbrevet ikke er nordisk. Det var da en merkelig pile of bullshit. Faktisk helt hrreisende naivt Alle andre menneskelige trekk og ndsverk kan kopieres, s ogs skriftsprk i et maskinskrevet brev. At man avslrer sitt utenlandske opphav uten engang forske skrive rett er merkelig og en av mange grunner til vurdere motsatt konklusjon. Jeg ser dokumenter og rapporter hver dag fra de fleste hjrner av verden skrevet til norsk og engelsk av folk som behersker sprket mer eller mindre, og for hva det enn er verd, jeg har aldri sett noe lignende som utdragene av trusselbrevet. De som ikke ser at dette er warisk sprkstil skal f arguemtere bedre en det jeg har hrt til n.
Citera
2020-06-05, 12:11
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genanse
Jeg er ikke rettslingvist, men har studert sprk og jobbet med et utall elever med minoritetssprklig bakgrunn i skolen. De setningene som er frigitt fra brevet inneholder feil jeg aldri har sett fr. For meg virker det mest sannsynlig at dette er skrevet av noen som forsker kamuflere sprket sitt.

Verbendelsene er et eksempel: Noen steder kuttes de helt ("slip fri", "forbered", "forsvin"), noen steder brukes de korrekt ("du vill lese", "vi mister"), andre steder er det brukt feil endelse ("vi behandlet", "seris med betala"). Helt usannsynlig at noen vil gjre alle disse feilene i samme tekst.

Skribenten mestrer tydeligvis ogs genitivsformen "hennes" i "hennes hus", men skriver ogs "henne siste minutter" og bruker "henne" i subjektsform. Hver for seg er ikke disse feilene uvanlige, men nr alle forekommer i samme tekst framstr det som at noen med vilje krydrer teksten med feil.

Har du lest Bertheussen-brevene?

Jeg skulle likt hre hva du mener om dem ogs...
Citera
2020-06-05, 12:12
Medlem
Minnimuss avatar
Jeg synes det lter helt vannvittig at trusselbrev, konvolutt og AEHs personlige eiendeler l p en stol i entreen og at TH ikke umiddelbart fant dette da han kom inn dren.

Han snakket med H*nna p fasttelefonen kort tid etter at han kom hjem, og ingen av disse tingene ble da nevnt. H*nna spurte om han visste hvor AE var. Han svarte at han ikke visste, og lurte p om hun selv visste noe om hvor moren befant seg.

Han fant antagelig brevet fr han ringte barna tilbake 20 minutter senere. Likevel fant han frst mobilen til AE da han forlot huset for mte politiet. Skal ikke den ha ligget i entreen? Hvordan kan han overse den ogs?

Han kom angivelig hjem i en tilstand av engstelse over AE som ikke hadde svart p anrop. Skulle tro han var mer observant.

Hvis TH p en eller annen mte er involvert, kan han ha hatt behov for kjpe seg noe tid fr "kidnappingen" ble oppdaget? Noe som mtte ordnes fr barna og politiet kunne varsles?
Citera
2020-06-05, 12:13
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Hvis det er riktig kan jo ikke TH vre GM. Jeg forstr egentlig ikke at slike sprkeksperter kan vre s bombastisk nr de sier at forfatteren verken har svensk eller norsk som hovedsprk. Fordi brevet er lager for dette formlet nemlig og forvirre.

De kan nok lese endel ut av fra brevet, men jeg tviler p at de kan finne ut hvilken nasjonalitet p bakgrunn av hvordan avsender har skrevet brevet.

Her er to bker om kriminalteknisk lingvistikk som er gratis nedlastbare. Har ikke lest den selv, men kanskje interessant for flere?

Coulthard, M., Johnson, A., & Wright, D. (2016). An introduction to forensic linguistics: Language in evidence. Routledge.

Olsson, J., & Luchjenbroers, J. (2013). Forensic linguistics. A&C Black.

Sk her:
https://scholar.google.no/schhp?hl=no&as_sdt=0,5
Citera
2020-06-05, 12:13
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
alt dette forutsetter at personen har skrevet dette, hvorfor i all verden tror du det?
Hrt om ctrl copy?

Og som nevt tidligere finnnes det ferdige kidnapper brev utkast p nett...

kom igjen a, bruk hue litt a

He,he nei det er vel slutt p sitte klippe ut ord fra aviser og ukeblad med saks og lime dem inn i et skummelt brev.. Verden gr videre.
Citera
2020-06-05, 12:15
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
N har man jo to typer narsissister da. Introvert og covert, der den ene er veldig opptatt av sin yttterkappe, f masse beundring og bli sett p som veldig populr. Arrangerer grillparty osv.
Denne typen narsissist forlanger bli sett p som en leder, og nde den som prver stikke hull p denne fasaden/ytterkappen.
Felles for dem er jo dette med at de finner et offer som de vil trykke ned i sla.
Fatteslig, alts at han ikke brukte en krone mer enn ndvendig.
#Ja, bare se p bilen han hadde, en standard Citroen C4 Picasso med en kjedelig 1.6 liters symaskinmotor i. Andre milliardrer ville aldri frivillig bli sett i noe snnt. Avisene omtaler det som en gammel bulkete Citroen.
#Man ser jo p gardsplassen at Anne ikke har ftt penger til noen bil.
#Vi ser utifra eiendomsregistrene at TH ikke vil hjelpe snnen med egen leilighet, mens andre foreldre ville hjulpet p dette punktet, om ikke annet som garantist for et ln slik at han kunne ftt sitt eget sted bo. leie i Oslo, der er husleien s hy at man aldri vil ha mulighet kunne bygge seg opp noen formue. Man kan si at TH kanskje tenkte at han ikke ville skjemme bort snnen, og la han bygge sin egen kariere, og jeg ser den, men n da snnen er i en alder av 37, og han enn er i den kneika, s burde faren trtt til for lenge siden. Og her snakker vi om en far som tjener 300 millioner i ret og har 2.2 milliarder p bok (stipulert).
#TH og AE var aldri p ferie, og hvis hun skulle p ferie, s mtte hun dekke det selv.
#TH hadde en gammel Nokia.
Det finnes en rekke ting som gjr at man lett kan trekke konklusjonen om at han er gjerrig og lever minimalt. Jeg hadde ikke blitt overrasket om kjleskapet inneholdt utelukkende produkter fra First Price. Ikke orndtlige matvarer fra Mills, Tine, Kavli osv. men kjedelige kjipe matvarer produsert i steuropa, og som smaker dritt.
Man kan si at hvis TH var en som blafret med penger og hadde en veldig lukseris livsstil, s ville han aldri kommet i den posisjonen han er i idag, og det kan stemme, men han hadde trossalt 60 millioner p bok allerede i 1993, og enda mere i dag, men han kjrer samme fatteslige livsstilen.

Ser det er mange svar jeg har ftt fra div. som har gtt meg forbi,m bare beklage -det tar tid da man ikke enda har funnet bedre rutine p snappe opp svar raskt nok.
Det gjelder ogs til Gina33 Jeg svarer i kveld!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Et godt og absolutt relevant og meget viktig sprsml du stiller.

Hvis jeg skal forske forklare litt fra min side av se den hypotesen om MGM, s handler det absolutt ikke om hevn p bare TH. Jeg vil understreke ogs at dette er bare en hypotese, men etter min mening er den underbygget av sannsynlighet med all den info vi er blitt kjent med i saken fram til n. Den kan ogs stemme ifht tidslinjen.

Hypotesen slik jeg ser den er at det er mer en handling for ramme hele familien.

P en mte kan man ogs sammenligne med Orderud-saken hvor hele familien ble likvidert. Ogs mor som alle sa var snill og omsorgsfull, samt sster. Selv om kanskje den hovedansvarlige bak uretten i Per`s yne trolig var far.

I forhold til denne saken. Slik vi hrer om de enkelte.
Mor var kanskje solstrlen, sangfuglen i Sloraveien. Den "uskyldige". Den milde. En Mockingbird. Den som man ikke skal rre.

"In this story of innocents destroyed by evil, the mockingbird comes to represent the idea of innocence. Thus, to kill a mockingbird is to destroy innocence." referat fra boken to kill a mockingbird.

Gjennom ramme nettopp henne kan man se for seg at MGM kunne ramme alle, og "ta livet av hele familien". Den som "skapte liv i familien" rammes, og p den mten rammes alle. Og man gir seg selv en posisjon av kontroll over de andre. P en ond mte. Den som skapte glede og sang synger ikke lenger, og man setter seg plutselig i kontrollposisjon over de andre. Frykt og redsel, siden man er blitt "motparten" som har sangfuglen i familien i fangenskap.

Nr man ser det i et psykologisk perspektiv, og prver lfte tankene bort i fra det konomiske aspektet (som er mer naturlig tenke p. Ektepakt og millioner osv), men snarere begynner lete etter svar i det pyskologiske/symbolske. Da kan det ogs ses motiv, som er mer i det psykologiske og litt utenfor fatteevne for vanlig tankegang. Men samtidig kan man skimte hvordan en MGM kan ha sett sin verden.

planlegge noe snt er ikke logisk forstelig, men det vitner om sykdom i sinnet vil jeg mene. Affekt er noe annet. Men planlegge drepe et snilt menneske rundt 70 r. Slik har jeg sett det hele tiden ihvertfall. Og ettersom mange har snakket mye om at TH har vrt bde psykopat og det ene og andre, s har jeg tenkt at ja det m vre han hvis alt det stemmer som folk skriver om han. Og det kan det fortsatt vre for all del. Politiet har jo siktet han s det taler jo sitt.

Men ifht det psykologiske, s skjedde dette ogs p Halloween, og tradisjonen med Halloween (som er dagen fr allehelgensdag), er ogs at hvis man ikke fr god treatment /goder/og blir ivaretatt av herskapet, s utfres et trick. Det har vrt vanlig med gjre "prank" p Halloween. Den som i s mte har sttt bak dette tricket (villedningen) har i s mte skrevet seg inn i historiebkene p en grufull mte, som har klart villede oss alle.

their call of trick or treat!" The phrase is a subtle suggestion that if a treat (like candy) is given, then the child will not perform a trick" (mischief) on the owner of the house.

For et utrolig bra innlegg! Her er du inne p noe jeg har tenkt p i over ett r. Frste gang at gsehudflelsen slo inn her p Flashback.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amado88
Vurderingen er vel at politiet utelukkende er ute etter bygge en sterkest mulig sak mot ham, ikke avkrefte at han har gjort noe kriminelt. Virker som familien har gitt opp politiet helt og n tenker primrt p at TH ikke skal bli dmt i en evt rettssak. Han vil nok selvflgelig i s fall forklare seg i retten. Dette er nok etter rd fra Holden.

S langt er det lite som tyder p at det kommer s langt at TH blir tiltalt.Det skal veldig mye til for bli dmt for drap uten at levningene er funnet. S det er et langt lerret og bleke fr noe snt blir aktuelt.
Hva er Holden redd for? Som vitne kan han ta opp samtaler p bnd. Med er slikt opptak kan Holden bevise at politiet lurte TH til si ting han ikke mente.
Citera
2020-06-05, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Personer med fagkunnskap mener at personen bak trusselbrevet ikke er nordisk. Det var da en merkelig pile of bullshit. Faktisk helt hrreisende naivt Alle andre menneskelige trekk og ndsverk kan kopieres, s ogs skriftsprk i et maskinskrevet brev. At man avslrer sitt utenlandske opphav uten engang forske skrive rett er merkelig og en av mange grunner til vurdere motsatt konklusjon. Jeg ser dokumenter og rapporter hver dag fra de fleste hjrner av verden skrevet til norsk og engelsk av folk som behersker sprket mer eller mindre, og for hva det enn er verd, jeg har aldri sett noe lignende som utdragene av trusselbrevet. De som ikke ser at dette er warisk sprkstil skal f arguemtere bedre en det jeg har hrt til n.

Du er en dum tolk som poserer som lingvist. Som man ser av utdraget bruker de ikke komma, noe som er typisk for steuropeere.
Citera
2020-06-05, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg synes det lter helt vannvittig at trusselbrev, konvolutt og AEHs personlige eiendeler l p en stol i entreen og at TH ikke umiddelbart fant dette da han kom inn dren.

Han snakket med H*nna p fasttelefonen kort tid etter at han kom hjem, og ingen av disse tingene ble da nevnt. H*nna spurte om han visste hvor AE var. Han svarte at han ikke visste, og lurte p om hun selv visste noe om hvor moren befant seg.

Han fant antagelig brevet fr han ringte barna tilbake 20 minutter senere. Likevel fant han frst mobilen til AE da han forlot huset for mte politiet. Skal ikke den ha ligget i entreen? Hvordan kan han overse den ogs?

Han kom angivelig hjem i en tilstand av engstelse over AE som ikke hadde svart p anrop. Skulle tro han var mer observant.

Hvis TH p en eller annen mte er involvert, kan han ha hatt behov for kjpe seg noe tid fr "kidnappingen" ble oppdaget? Noe som mtte ordnes fr barna og politiet kunne varsles?

Du kan vre inne p noe her ...
Citera
2020-06-05, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Her snakker vi.

Veldig bra.

Takk, jeg skal nok gjre mere research i kveld for kunne utelukke andre adresser. Men pga de overfrte belp (som er typisk 0.001 og 0.002 btc) er jeg nok ganske sikre allerede.

Det er vanvittig mange innlegg her i det siste, s nr umulig flge trden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in