2020-07-11, 01:17
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Du kommer stadig med det du kaller morsesignaler. Jeg kunne tenke meg hre hva det skulle vre godt for, og hvordan mottakeren skulle svare TH der han satt p Futurum
Jeg har ikke dekryptert disse signalene mer enn at jeg har en anelse om hva disse betyr.

De blir ikke besvart, noe jeg mener heller ikke er ndvendig, jeg tror de er mer et signal fra TH om at ting gr som planlagt.

1006/1007 er signal for at telefonen skal legges p plass, alt ok. Han begir seg deretter ut p hetterunden.

Svaret fr han under hetterunden, hvor han gr til huset og hjelper til i 10-15 minutter.

Deretter sender han signal med to korte 1113/1114 - Alt ok, jeg er tilbake. 1118 og 1318 er trolig mer en bekymring for AE, uten kodet innhold.

1306/1308 er jeg usikker p hva betyr, om han kanskje var i huset i perioden mellom 1118-1306 og bekreftet p nytt sin tilbakekomst.

Mulig jeg tar feil, men jeg tror ikke disse oppringningene er tilfeldige.
Citera
2020-07-11, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg har ikke dekryptert disse signalene mer enn at jeg har en anelse om hva disse betyr.

De blir ikke besvart, noe jeg mener heller ikke er ndvendig, jeg tror de er mer et signal fra TH om at ting gr som planlagt.

1006/1007 er signal for at telefonen skal legges p plass, alt ok. Han begir seg deretter ut p hetterunden.

Svaret fr han under hetterunden, hvor han gr til huset og hjelper til i 10-15 minutter.

Deretter sender han signal med to korte 1113/1114 - Alt ok, jeg er tilbake. 1118 og 1318 er trolig mer en bekymring for AE, uten kodet innhold.

1306/1308 er jeg usikker p hva betyr, om han kanskje var i huset i perioden mellom 1118-1306 og bekreftet p nytt sin tilbakekomst.

Mulig jeg tar feil, men jeg tror ikke disse oppringningene er tilfeldige.

Samme med den 3 sekunders oppringingen fra AE`s mobil.
Citera
2020-07-11, 01:26
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Samme med den 3 sekunders oppringingen fra AE`s mobil.
Mulig, men jeg har tenkt litt p at den kan ha vrt en feilringing ifb overtagelse av telefonen og den ryggende bilen. Ikke godt si helt hva det var.

Samtidig skjedde den 06 som de andre, s det virker ikke tilfeldig likevel. Kanskje for gi D1 ekstra alibi i tillegg til 0910 sms, og at det ikke skulle g for lang tid mellom drap og bevegelse p telefon?

At den ble avbrutt fr en til mistenke at hun ble angrepet, men det henger ikke p greip ift 0914 telefonen og fallet i trappa.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-11 kl. 01:44.
Citera
2020-07-11, 01:36
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tror heller ikke at MB ndvendigvis har noe med saken gjre.

Men hva mener du "morsen" betyr, og hvordan nagler det TH til saken?
De nagler TH til saken fordi de er s frekvente og viser at det ikke bare er en som er bekymret for kona si. At han slettet de to frste, hjelper ikke saken hans.
Citera
2020-07-11, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Men vi vet jo ikke om hun pleide bruke armbndsuret bare nr hun pyntet seg, og om hun pleide ta det av fr hun la seg for natten.

S det er usikkert om klokken kan vre et indisium for drap p natten.

Hun kan ha snakket med TH og trodd at hun hrte AEH i bakgrunnen. Opptatt med dusj kanskje. Eller med hvalpen.

MB kan jo tro at AEH var i live. S hun kan ha strekt sannheten en smule. Uten at hun oppfatter seg selv som lgner.
Ja, det er bare det at hvis det var TH hun egentlig snakket med, som liksom lot som han forhrte seg med AE el l ang ting i samtalen, tror jeg lnningsdame ville flt seg tvunget til fortelle i avhr at hun snakket med TH.
Det har vrt snakk om stemmeforvrider her inne. Der kunne TEH ha bidratt. Er kanskje litt skt i mine rer, men kan ikke utelukkes.
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-07-11 kl. 02:31.
Citera
2020-07-11, 02:16
Medlem
TV 2 har ogs vrt i kontakt med to kvinner som hevder de kan ha sett Anne-Elisabeth i en bil i s. Men forelpig har de ikke vrt til hjelp for politiet.

- Etter en totalvurdering har vi kommet til at disse (Futurum-mennene) ikke har en relevant kobling til vitnene i s. De er ikke identifisert, men politiet har noen formeninger om hvorfor de ikke har en relevant kobling til saken, sier Hrenovica til Nettavisen.

- Men vi utelukker ikke at dette kan endre seg, og at relevansen kan bli strre hvis vi fr ny informasjon som er av en slik karakter at vi m flge det opp og underske nrmere.

https://www.nettavisen.no/nyheter/po...423989648.html
Jeg skulle gjerne ha visst hva som ligger bak de utsagnene.

Hvis Hettemann1 er innblandet i saken:
Visste han ikke at det finnes analyseringsprogram som kan kjenne igjen personer p kroppen og mten bevege seg p og mten g p m.m.?
Eller visste han dette, men han var ikke bekymret fordi han var i Lrenskog kun denne ene dagen og ellers oppholder seg et sted utenfor Norges grenser?
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-11 kl. 02:27.
Citera
2020-07-11, 02:24
Bannlyst
[quote=z-z-z|
Jeg skulle gjerne ha visst hva som ligger bak de utsagnene.[/QUOTE]

Det betyr vel at politiet har en oversikt over personer som kan vre relevante for saken, og at disse du nevner her ikke er blant dem.
Citera
2020-07-11, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Det betyr vel at politiet har en oversikt over personer som kan vre relevante for saken, og at disse du nevner her ikke er blant dem.
Takk! :-) Ja det hres logisk ut. Men dette med hva og hvem som er relevant for saken, kan kanskje endre seg med tiden.
Citera
2020-07-11, 02:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! :-) Ja det hres logisk ut. Men dette med hva og hvem som er relevant for saken, kan kanskje endre seg med tiden.

Det virker p Haris som at de har gjort funn som styrker hovedhypotesen ytterligere. Men trolig mangler de noen brikker i puslespillet enn
Citera
2020-07-11, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kan vitsen vara att mobilen animeras av samtalen, som om ngon var dr, men sen mste GM knalla ver o stda undan anordningen som ftt mobilen att rra sig? Lite amatrmssigt kanske...?
Godt forslag! lure politiet til tro at GM forlot stedet etter kl 10.07, hvis GM egentlig forlot stedet lenge fr det tidspunktet, er jo ganske smart og utspekulert.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-11 kl. 03:33.
Citera
2020-07-11, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
De nagler TH til saken fordi de er s frekvente og viser at det ikke bare er en som er bekymret for kona si. At han slettet de to frste, hjelper ikke saken hans.

Jag kan inte se annat n att de tjnar till att etablera ett alibi fr TH ver just denna tidsrymd. Som i s fall br vara ngot kritisk..!
Citera
2020-07-11, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Som kvinne m man vaske litt mer enn gulv da. Man m vaske vinduer, vindusskarmer, tak, kjkkenbenker og utenp kjleskap, fryser, inni hyller og skap, bord osv. Og ikke minst bad. Vi trenger alltids en btte.
Tja, mine voksne barn mener at jeg har ocd - jeg sverger til rennende vann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in