2020-10-16, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja en bra bild.
Frvnar mig inte om vi hr r inne p rtt spr ...
angende tillvgagngssttet-
Enig. Husets beliggenhet innerst i en blindvei og det at det er hye hekker som skjuler for innsyn p noen kanter av huset og det at de er s lett spionere p huset fra avstand, kan dessverre f en GM til tenke at dette huset er et perfekt sted for en grov kriminell forbrytelse.

Flere her p FB kalte meg for troll m.m. da jeg skrev om at politiet m underske video-opptak fra tiden fr forsvinningen (og spesielt 29. oktober 2018! Se hvorfor i sitatet nederst) mer grundig og se om de finner fiskerne og den bilen med steuropeiske skilter (som kan ha vrt fiskernes bil). Disse innleggene: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Og dette spesielt:
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
00.40 p denne videoen https://www.dagbladet.no/nyheter/her...annen/72625768 viser andematplassens plassering, og jeg forstr det slik at hettemannen ble fanget opp av videokamera der.

Dere som er kjent, ville den bilen med steropeiske skilter (se artikkel under for se hvor den bilen var parkert) kunne blitt fanget opp av et av de samme videokameraene som fanget opp hettemannen ved andematplassen?

"Fuglefotograf forteller at han s en bil med steuropeiske registreringsskilt parkert her bde den 29. oktober og en annen dag i hst."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...g-og-telelinse

Hvis den bilen kunne bli fanget opp av kamera, s M politiet se gjennom video-opptakene for 29. oktober 2018! Hvis de finner den bilen og kan flge dens kjring, s kanskje de finner opptak som viser registreringsnummeret p den bilen. Jeg mener at dette m etterforskes bedre i tilfelle den bilen og fiskerne har med saken gjre.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-16 kl. 00:43.
Citera
2020-10-16, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det jeg reagerte p, var at artikkelen ble veldig hausset opp her i denne trden. Innholdet ble nrmest fremstilt som om et gjennombrudd i saken. Og Forden forsvant p veien fra FB til VGs redaksjon. Jeg har ikke gjort annet enn kopiere fra VG.

En nktern gjengivelse fra VG med opplysninger om saken m man tle, men skjnner at enkelte ikke nsker slike detaljer belyst og heller vil vri dette til noe helt annet. Media kommer til dekke saken uansett.
Citera
2020-10-16, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det ble jo lagt fram andre bevis. Bevis som tydeligvis frte til at han ble varetektsfengslet i tingretten og uenighet i Lagmannsretten. Bevis som ogs frte til at man fikk ransake og beslaglegge eiendommer. Disse bevisene, alts de som har noe substans, holder politiet tett om ovenfor media (og forumdeltagere

Varfr hnder d ingenting, om de har bevis?
Man kan varetektsfngsla fr att hindra MGM frstra eventuella bevis - utan att ha bevis.
Citera
2020-10-16, 00:57
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Citat:
Jeg tror at Holden har greie p det som han uttaler seg om. Er dere uenig i det?

Jeg er avskret fra kommentere sakens beviser, men p generelt plan vil jeg si at fravr av fingeravtrykk har tilnrmet null bevisverdi, sier Holden
Holden er forsvarer, jobben hans er f enhver klient frikjent eller dmt s mildt som mulig. Det er ligger i kortene at han skal uttale seg p denne mten i mte med inkriminerende spor.
Ni har alldeles rtt bda tv. Holden ska, som frsvarare, naturligtvis tolka alla fynd och uppgifter frn frunderskningsledningen i gynnsamast tnkbara riktning fr sin klient. Men han vet ocks vad han pratar om nr han sger att frnvaro av fingeravtryck generellt sett har i princip noll bevisvrde i en brottmlsfrhandling i domstol, fr precis s r det. Att man kan sitta som privatperson och tycka att det ena eller andra besynnerliga frhllandet, inkluderande frnvaro av spr man hade frvntat sig, starkt pekar mot att TH vore skyldig r en sak. Men en klagare eller politiadvokat kan inte komma viftandes med frnvaro av skospr och fingeravtryck som tungt vgande bevisning just ngonsin, och framfr allt inte d det inte finns vare sig ngot lik eller ngot erknnande, och han allts har problem med att leda i bevisning ens att ngot mord har skett, fr att inte d tala om vem som har begtt det.

Inget av det som hittills har framkommit i trden duger ens avlgset fr att f en fllande dom fr mord i domstol, s r det bara.
Citera
2020-10-16, 00:59
Medlem
Citat:
Enig. Husets beliggenhet innerst i en blindvei og det at det er hye hekker som skjuler for innsyn p noen kanter av huset og det at de er s lett spionere p huset fra avstand, kan dessverre f en GM til tenke at dette huset er et perfekt sted for en grov kriminell forbrytelse.

Flere her p FB kalte meg for troll m.m. da jeg skrev om at politiet m underske video-opptak fra tiden fr forsvinningen (og spesielt 29. oktober 2018! Se hvorfor i sitatet nederst) mer grundig og se om de finner fiskerne og den bilen med steuropeiske skilter (som kan ha vrt fiskernes bil). Disse innleggene: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Og dette spesielt:

Absolut enig. Obegripligt att denna trden inte fljts upp bttre.
En dag kommer man att skriva om det; varfr gjordes ingenting?
Citera
2020-10-16, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ni har alldeles rtt bda tv. Holden ska, som frsvarare, naturligtvis tolka alla fynd och uppgifter frn frunderskningsledningen i gynnsamast tnkbara riktning fr sin klient. Men han vet ocks vad han pratar om nr han sger att frnvaro av fingeravtryck generellt sett har i princip noll bevisvrde i en brottmlsfrhandling i domstol, fr precis s r det. Att man kan sitta som privatperson och tycka att det ena eller andra besynnerliga frhllandet, inkluderande frnvaro av spr man hade frvntat sig, starkt pekar mot att TH vore skyldig r en sak. Men en klagare eller politiadvokat kan inte komma viftandes med frnvaro av skospr och fingeravtryck som tungt vgande bevisning just ngonsin, och framfr allt inte d det inte finns vare sig ngot lik eller ngot erknnande, och han allts har problem med att leda i bevisning ens att ngot mord har skett, fr att inte d tala om vem som har begtt det.

Inget av det som hittills har framkommit i trden duger ens avlgset fr att f en fllande dom fr mord i domstol, s r det bara.

Just precis.
Varken spr eller brist p spr d vissa spr vntas p ett kuvert, r tillrckligt fr att leda
fallet i hamn.
Citera
2020-10-16, 01:05
Medlem
Citat:
Hr finns en hel del intressanta sprsml.
Ngot t detta hllet, tror jag att det r ...

Detta med hunden det r nog ganska logiskt, att den skulle lsas in .. Men inte fr att den kunde bitas, valpar brukar inte kunna bita s hrt.
Men den kunde ju ha sprungit ut nr drren ppnades och dra till sig uppmrksamhet.

Jo selvflgelig, men jeg tenkte p bite og hoppe opp GM, hyle, klore. Det mtte vre vanskelig nok kvele men verre med en ilsint hund som vil forsvare matmor. Blir verre konsentrere seg
Citera
2020-10-16, 01:07
Medlem
Citat:
Jeg er enig i at det er ulogisk. Derfor hres det mer sannsynlig ut at AE var avkledt i forbindelse med at hun eventuelt var p badet i 2. etasje for dusje el.l. og at GM kom til S4 og angrep AE etter at hun hadde gtt p badet for eventuelt dusje.

Hvis jeg har tolket informasjon riktig, s har det badet i 2. etasje vinduer mot baksiden av huset.

I en artikkel leste jeg at noen beskrev at AE hadde faste rutiner (i tillegg til at TH hadde faste rutiner).
Hva om AE brukte dusje p baderommet i 2. etasje til fast tid hver morgen, og GM hadde spionert p huset fra bryggen ved Langvannet eller fra Rdhusparken ved Langvannet (med kikkert eller telelinse) og GM hadde lagt merke til at lys p det baderommet sto p i en viss tid hver morgen p samme tid? I s fall kunne GM ha planlagt ta seg inn i huset mens lyset sto p p det baderommet i 2. etasje.

Se fotografiet her (veldig klart og tydelig og detaljert) av baksiden av huset i S4, fotografert fra den andre siden av Langvannet.:

"4. desember 2018: Fra Rdhusparken, p andre siden av Langvannet, er vinduene dekket til og huset ser forlatt ut. Da har det gtt 34 dager siden forsvinningen." (teksten til fotografiet)
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

1) Ja, det er det jeg tenker at kan ha skjedd,.
2) Jeg tror at GM kanskje forskte kle p henne, og at det er grunnen til at det kom flekker el.l. p klrne.

Et tilfeldig sammentreff fra artikkelen; at fotografiet (som viser god utsikt til S4) var tatt fra Rdhusparken, og denne hendelsen:

"En vinternatt i 2005 opplevde ekteparet noe svrt skremmende. Mens de l og sov, tok en mann seg inn den ulste inngangsdren og vekte dem. Mannen hadde blitt dratt inn i bilen til et brdrepar p Hybrten. Ved Rdhusparken i Lrenskog, p motsatt side av Langvannet fra Hagens hus, klarte han rmme. I rettssaken forklarte Tom Hagen at han ble livredd da mannen vekket ham."

Det er badet i frste etasje de mener hun ble angrepet. Ikke i andre etasje. Det er ikke dusj p badet i andre etasje. Der ble det funnet en bukse og et hndkle.

Dette sto i nettavisen : "Dette er kort avstand til stedet, et bad i husets frste etasje, hvor politiet har en teori om at hun skal ha blitt kvalt, fr Nettavisen opplyst. P det lille badet, som ikke har dusj, skal det ha blitt funnet klesplagg, heriblant en bukse. I tillegg skal det ha blitt funnet et hndkle "

Det var nysn og vtt ute den morgenen og hvis hun har vrt ute og luftet hunden, kan det hende at bde hunden o hun selv var vte og grisete. Kanskje tanken var skifte og vaske seg p badet som ligger rett innenfor inngangsdren ? Valpen kan ha vrt vt og grisete i pelsen og kan ha hoppet opp p buksen hennes. Det str ingenting om det l noen overdel p badet. Det str bare bukse. Det kan bety at det var ndvendig skifte bukse etter en vt luftetur. Bare noen tanker.
Citera
2020-10-16, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Jo selvflgelig, men jeg tenkte p bite og hoppe opp GM, hyle, klore. Det mtte vre vanskelig nok kvele men verre med en ilsint hund som vil forsvare matmor. Blir verre konsentrere seg

En valp r sllan hotfull men den kan springa runt och sprida spr omkring sig,
springa med ut nr AEH tas ut. Sklla kan den ju varifrn som helst.
AEH kunde ha slppt ut hunden fr att larma omgivningen ocks!
Sjlvklart stnger man in den i annat rum.

En valp har inte "bitgrepp" s att den verkligen bits,
men kan frsts hnga sig fast vid ngons byxor etc.
Senast redigerad av Moschata 2020-10-16 kl. 01:59.
Citera
2020-10-16, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
1) Det er badet i frste etasje de mener hun ble angrepet. Ikke i andre etasje. Det er ikke dusj p badet i andre etasje. Der ble det funnet en bukse og et hndkle.

2) Dette sto i nettavisen :"Dette er kort avstand til stedet, et bad i husets frste etasje, hvor politiet har en teori om at hun skal ha blitt kvalt, fr Nettavisen opplyst. P det lille badet, som ikke har dusj, skal det ha blitt funnet klesplagg, heriblant en bukse. I tillegg skal det ha blitt funnet et hndkle "

3) Det var nysn og vtt ute den morgenen og hvis hun har vrt ute og luftet hunden, kan det hende at bde hunden o hun selv var vte og grisete. Kanskje tanken var skifte og vaske seg p badet som ligger rett innenfor inngangsdren ? Valpen kan ha vrt vt og grisete i pelsen og kan ha hoppet opp p buksen hennes. Det str ingenting om det l noen overdel p badet. Det str bare bukse. Det kan bety at det var ndvendig skifte bukse etter en vt luftetur. Bare noen tanker.
1) Ja, jeg har ogs lest det om politiets teori om angrep inne p det lille badet i 1. etasje som du skrev om. Dette lille badet/gjestetoalettet i 1. etasje har hverken dusj eller badekar.

2) Det badet du beskrev med sitat fra Nettavisen her, er det lille badet/gjestetoalettet som befinner seg i 1. etasje, og som ligger f meter fra inngangsdren i 1. etasje, og er det samme badet som 1).

Det er et bad i 2. etasje iflge Adrtrt:
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
I andre etg, rett utenfor badet, s er det vegg-vegg teppe p gulvet,etter hva jeg vet. S kommer det ganske umiddelbart en flislagt trapp, ganske bratt. denne gr ned i dagligstuen, ogs flislagt, litt mrke brune fliser (terracotta), flekker synes ganske godt p denne type flis. Man m gjennom dagligstuen og ut til entreen, den er ogs flislagt p samme mte, en dr skiller dem. Hvis de ville unng vinduer med noe som helst innsyn, s kan de ha gtt veien om tv-stuen, der er det vegg-vegg teppe. Denne har ogs dr rett inn til entreen. Fra entreen gr det vel en dr direkte inn til garasjen, man trenger ikke g ut ytterdren.
Jeg tenker at kidnapperne kan ha ftt litt hastverk, etter at alarmselskapet var der, det kan g ganske raskt f skiftet/oppgradert et alarmsystem, i tillegg skulle de p hytta. Jeg tenker mest p disse tettskrevne arkene p drlig sprk, de virker s hastig laget...
Beskrivelse av badet i 2. etasje og badet i 1. etasje (som her beskrives som et toalett) :
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Dette str om bad tidligere i trden:

Adrtrt: Badet er stort. Et badekar, toalett og bide innerst, stor vask, lite vindu, dusj ytterst ved dren ut til gang. Trappen ned er like utenfor

Sherlock.Undt.Holm: Det er kun et bad oppe i det huset og et toalett nede med vask. Ogs et separat toalett oppe.

Jul 4, 2020 Politiet mener en skrittsensor p mobiltelefonen til Anne-Elisabeth Hagen kan avslre at drapshandlingen startet i husets 2. etasje og med et et fall ned trappen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...braa-bevegelse

3) Ja, det kan hende at det var som du skrev, at AE hadde vrt ute med valpen.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-16 kl. 01:57.
Citera
2020-10-16, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
En nktern gjengivelse fra VG med opplysninger om saken m man tle, men skjnner at enkelte ikke nsker slike detaljer belyst og heller vil vri dette til noe helt annet. Media kommer til dekke saken uansett.

Jeg har ikke vridd p noe som helst. Artikkelen ble gjenstand for heftig debatt, bde fr og etter publisering, og det er helt greit. Det ble masse diskusjoner om DNA p AEHs sandaler, til tross for at VG skrev :
"I tillegg er det funnet DNA fra Tom Hagen under borrelsen p en av Anne-Elisabeth Hagens sandaler som l igjen p stedet.
Disse bevisene er lagt frem i retten, men var ikke nok, da Tom Hagen ble lslatt av Eidsivating lagmannsrett 7. mai."
Dette sitatet kan ikke forstes p annen mte, enn at dette ikke holdt som bevis da de ble lagt frem i lagmannsretten.
Jeg nsker at alle detaljer skal bli belyst. Denne artikkelen viser jo faktisk at det flere her inne hevder vre sterke indisier, ikke holder nr de blir vurdert i retten.
Her kokes det suppe p noe som knapt nok er en spiker.
Flere detaljer er absolutt velkomne, men det m skilles mellom skitt og kanel.
Citera
2020-10-16, 01:40
Medlem
Citat:
Absolut enig. Obegripligt att denna trden inte fljts upp bttre.
En dag kommer man att skriva om det; varfr gjordes ingenting?
Enig. Det er ubegripelig og tragisk og srgelig.

Det ene vitnet som s oppsiktsvekkende fiskere ved Langvannet:
Mannen kontaktet politiet allerede 10. januar, dagen etter det ble offentliggjort at Hagen er antatt bortfrt.
https://www.aftenposten.no/norge/i/L...hagen-forsvant

I en artikkel som jeg ikke har tilgang til n (VG har lagt mange av sine artikler bak en innloggingsmur) sto det at et av de to vitnene som hadde sett oppsiktsvekkende fiskere ved Langvannet og som hadde kontaktet politiet og fortalt om sine observasjoner, fortalte at han ikke hadde blitt innkalt til avhr.
Jeg vet ikke om noen av de to vitnene ble avhrt senere. De kunne ha gitt viktig informasjon i avhr.

Dette minner meg om at det frste av vitnene i s (observasjon av rd BMW) kun fikk snakke med politiet p telefon (hun ble ikke innkalt til avhr).

Jeg tror at det er stor sjanse for at politiet ikke brydde seg om etterforske det som de vitnene ved Langvannet hadde observert fordi (jeg tror at det er stor sjanse for at) politiet allerede f dager etter forsvinningen hadde bestemt seg for tro at TH var GM.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-16 kl. 02:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in