Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-12-16, 02:41
  #685
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Fick stabiliserings-stagen bytta idag, kostade 2.450 kronor men i det priset fick jag mina vinterdäck monterade också, continental dubbfria på plåtfälg.

Som vanligt fantastiskt fin kundservice på Renault-verkstaden, som Renaultägare får man ett mycket trevligt bemötande av personal etc.

Vore ju märkligt annars eller hur....? Du betalar ju deras mat.
Som Volvo-ägare på Renaultverkstaden not so much.

Vilka är etc? Andra kunder eller....?
Citera
2020-12-16, 22:52
  #686
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vore ju märkligt annars eller hur....? Du betalar ju deras mat.
Som Volvo-ägare på Renaultverkstaden not so much.

Vilka är etc? Andra kunder eller....?

Jag menar att bemötande, service och mottagande är på hög premiumnivå hos min Renaultverkstad/återförsäljare, både från kundmottagare, mekaniker och bilförsäljare.
Man blir man bemött med kompentens och ett engagemang för märket Renault.

Min Renaultåterförsäljare säljer inte enbart Renault, utan är också återförsäljare för Dacia, Volvo och Polestar, och det märks att de tar Renault på stort allvar, utanför firman lyser nya fina Renault-skyltar, inne i butiken finns det orignaltillbehör från Renault att köpa, en glasmonter med Renault-souvenirer och i bilhallen har Renault en framträdande plats, där Renaultmodellerna står uppradade i skyltfönstret.
Det är helheten som bygger ett varumärke, det är det jag försöker säga.
Citera
2020-12-16, 23:22
  #687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag menar att bemötande, service och mottagande är på hög premiumnivå hos min Renaultverkstad/återförsäljare, både från kundmottagare, mekaniker och bilförsäljare.
Man blir man bemött med kompentens och ett engagemang för märket Renault.

Min Renaultåterförsäljare säljer inte enbart Renault, utan är också återförsäljare för Dacia, Volvo och Polestar, och det märks att de tar Renault på stort allvar, utanför firman lyser nya fina Renault-skyltar, inne i butiken finns det orignaltillbehör från Renault att köpa, en glasmonter med Renault-souvenirer och i bilhallen har Renault en framträdande plats, där Renaultmodellerna står uppradade i skyltfönstret.
Det är helheten som bygger ett varumärke, det är det jag försöker säga.

Det hade val varit mer underligt om en AF inte hade allt du beskriver och dessutom bad nya och gamla kunder dra at helvete.
Det ar det enbart riktiga lyxmarken som kan,och kunderna gor anda allt for att fa kopa nagot.
Vadsomhelst bara market ar ratt.

Tyvarr kan man inte saga att detta ar fallet med nagot av de marken du namner.
Darav maste AF kamma sig noga...
Citera
2020-12-16, 23:47
  #688
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag menar att bemötande, service och mottagande är på hög premiumnivå hos min Renaultverkstad/återförsäljare, både från kundmottagare, mekaniker och bilförsäljare.
Man blir man bemött med kompentens och ett engagemang för märket Renault.

Min Renaultåterförsäljare säljer inte enbart Renault, utan är också återförsäljare för Dacia, Volvo och Polestar, och det märks att de tar Renault på stort allvar, utanför firman lyser nya fina Renault-skyltar, inne i butiken finns det orignaltillbehör från Renault att köpa, en glasmonter med Renault-souvenirer och i bilhallen har Renault en framträdande plats, där Renaultmodellerna står uppradade i skyltfönstret.
Det är helheten som bygger ett varumärke, det är det jag försöker säga.
Inte så märkligt att Volvo-handlaren säljer renault också. Renault och Volvo har gått hand i hand i flera år. Dacia är en Renault produkt, därav är den med i samma butik. Sedan är det så att Renault och Volvo har stiftade krav på hur deras montrar skall se ut. Så allt du ser i bilhallen, det har Renault bestämt ska vara där, det är inte upp till den enskilde handlaren.

Renault är dock lite med medgörliga när de gäller vissa saker. Exempelvis kräver Volvo parkettgolv i alla deras hallar, medan renault godkänner högglansiga betongplattor, dock ej mörka färger utan enbart ljusgrått, vitt och äggvit.
Citera
2021-03-19, 18:34
  #689
Medlem
BAB7s avatar
"keycard battery low" visas på instrumentpanelen, enligt instruktionsboken behöver då batteriet bytas.

Frågan är om jag ska köra till en Renault-verkstad eller till en klock-affär?
Citera
2021-03-19, 18:52
  #690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
"keycard battery low" visas på instrumentpanelen, enligt instruktionsboken behöver då batteriet bytas.

Frågan är om jag ska köra till en Renault-verkstad eller till en klock-affär?

Låter ganska självklart, Renault har väl en bilnyckel som ser ut som ett kreditkort typ? Det är väl det som menas med keycard. Batteriet är snart slut i nyckeln antar jag.

Borde gå att byta själv eller?
Citera
2021-03-19, 19:36
  #691
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Låter ganska självklart, Renault har väl en bilnyckel som ser ut som ett kreditkort typ? Det är väl det som menas med keycard. Batteriet är snart slut i nyckeln antar jag.

Borde gå att byta själv eller?

Ja, det är en nyckelbricka.
Men frågan är var man köper ett sånt batteri?
På verkstaden eller hos en klockhandlare?
Citera
2021-03-19, 20:28
  #692
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ja, det är en nyckelbricka.
Men frågan är var man köper ett sånt batteri?
På verkstaden eller hos en klockhandlare?

Jag antar att "nyckeln" till Zoe är ett svart platt plastkort?
En grå lite pryl på sidan du kan trycka in och får fram en nyckeln.
Bara att öppna den och jag brukar ta den nyckeln för att "lyfta upp" locket som täcker batteriet.
Innehåller ett CR2032 knappcellsbatteri.
Finns att köpa lite överallt t ex lokala ICA eller Kjell & Company mm mm
Citera
2021-03-19, 20:56
  #693
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Jag antar att "nyckeln" till Zoe är ett svart platt plastkort?
En grå lite pryl på sidan du kan trycka in och får fram en nyckeln.
Bara att öppna den och jag brukar ta den nyckeln för att "lyfta upp" locket som täcker batteriet.
Innehåller ett CR2032 knappcellsbatteri.
Finns att köpa lite överallt t ex lokala ICA eller Kjell & Company mm mm

Som ett plastkort ja.
På ica också?
Bra, då ska kolla imorgon.
Citera
2021-03-20, 12:03
  #694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Som ett plastkort ja.
På ica också?
Bra, då ska kolla imorgon.

Har du kollat i manualen? Står kanske hur du ska gör och vilket batteri som det är.
Citera
2021-03-20, 21:52
  #695
Medlem
Enydrions avatar
Det finns en massa videos på hur man gör...

https://www.google.com/search?q=zoe+...0&bih=652#ip=1
Citera
2021-03-21, 00:35
  #696
Medlem
BAB7: frågor:

Hur mycket kostade din ZOE?

Hur många gånger har du varit på verkstaden med din ZOE?

Hur mycket har du betalat för reparationer, bärgning och annat underhåll?

Hur länge har du ägt bilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in