2021-01-26, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Jag tror knappast det är Staffan Ling iaf, han är väl inte så "fit", plus huvudet/ansiktet i reklamen ser smalare ut. Dessutom finns väl inga ledtrådar för att det skulle vara honom?

Lutar mer åt Kjellman i så fall just nu.

Björn Kjellman så klart. I början av senaste filmen är det en tavla på Adam o Eva....
Citera
2021-01-26, 17:56
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomhope
Björn Kjellman så klart. I början av senaste filmen är det en tavla på Adam o Eva....

Jo, det har nog de flesta kopplat. Men hur får du ihop övriga ledtrådar med Kjellman (tvilling är han)?
Citera
2021-01-26, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
När man ser hur många läsare den här tråden har kan man ju lugnt konstatera att ICA:s reklamfolk gjort ett bra jobb. Vilken cliffhanger liksom....

Precis, reklamare kan ljuga hur mycket som helst,
Deras uppgift är ju att skapa förvirring och dom har lyckats till 100%

Det kan bli vem som helst för här finns minst 20-50 ledtrådar
Citera
2021-01-26, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buskisfejja
Man hör helt klart och tydligt Björn Kjellmans röst när han säger hej när de filmar tjejerna i senaste reklamen...

+ Eva och Adam-bilden i början... Och nog går han att koppla till flertalet andra ledtrådar också (som schlagermusik, både genom melodifestivalen och livet är en schlager, och fängelsekläder). Men är det någon som har något på tjejerna med fotbollen?
Citera
2021-01-26, 18:01
Medlem
Soterns avatar
ICA är ett anagram för CIA. In med hela tråden på konspirationsforumet.
Citera
2021-01-26, 18:02
Medlem
calmsolutions avatar
Så här tror jag.

ICA har spelet in dessa reklamfilmer med uppsåten att ha ett antal kandidater där de lägger ut olika ledtrådar. De första filmerna behöver inte ens antyda vem det blir, allt detta för att inte ens avslöja för inspelningspersonalen vem det blir. Allt för att lägga ut rökridåer innan det slutgiltiga valet sker (kanske det inte ens var bestämt när inspelningarna började, bara kandidaterna).

Smart upplägg av ICA/reklambyrån oavsett, denna uppmärksamhet har ju varit extrem för en reklamkampanj.
Citera
2021-01-26, 18:03
Bannlyst
Här kommer att riktigt wild card.
Jag gissar på Peter Flack (Han som gör Hjalmars revy nere i örebro).
Tycker att det ser ut som honom. Sen kanske alla ledtrådar är fel med Peter Flack.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Flack
Citera
2021-01-26, 18:05
Medlem
Fredrik Dolk kanske?
Varit med i både Vår Tid Är Nu och Svensson Svensson, samt Kung Liljekonvalje av Dungen.
Även i Tre Kronor, då de ofta visat tre varor osv. Dubbat mycket också, samt gjort Pang i Bygget på teater (England). Gjort många musikaler. Får inte ihop honom med Tvilling dock.
Citera
2021-01-26, 18:07
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Jag hoppas det blir mustige Mauri
Citera
2021-01-26, 18:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Så här tror jag.

ICA har spelet in dessa reklamfilmer med uppsåten att ha ett antal kandidater där de lägger ut olika ledtrådar. De första filmerna behöver inte ens antyda vem det blir, allt detta för att inte ens avslöja för inspelningspersonalen vem det blir. Allt för att lägga ut rökridåer innan det slutgiltiga valet sker (kanske det inte ens var bestämt när inspelningarna började, bara kandidaterna).

Fast oavsett hur många som spelas in kommer ju endast tittarna att se de som visas.

Citat:
Smart upplägg av ICA/reklambyrån oavsett, denna uppmärksamhet har ju varit extrem för en reklamkampanj.

Vad tror du det leder till då? Tror du folk börjar gå till ICA i stället för till konkurrenterna bara för denna löjliga lek med skämtfigurer? När du går in på ICA så är det de olika ICA-handlarna som sätter prägel på respektive butik. Det enda intressanta i reklamfilmerna är extrapriserna. Jag känner ingen koppling mellan reklamfilmerna och de ICA-butiker jag har besökt.
Citera
2021-01-26, 18:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomKanDetta
Fredrik Dolk kanske?
Varit med i både Vår Tid Är Nu och Svensson Svensson, samt Kung Liljekonvalje av Dungen.
Även i Tre Kronor, då de ofta visat tre varor osv. Dubbat mycket också, samt gjort Pang i Bygget på teater (England). Gjort många musikaler. Får inte ihop honom med Tvilling dock.

Han har nästan inget hår:

https://www.youtube.com/watch?v=PFyDgo8jWTo
Citera
2021-01-26, 18:15
Medlem
GilGrissom82s avatar
En ny gissning - Christer Björkman?

Tittade på en av filmerna (där Loa blir avtackad och senare träffar Mosesson). Direkt i början ser man en "studioman" bakom Loa, och han är även den som leder Loa ut till bilen. Studiomannen är onekligen lik H*nric von Zw*igbergk (*=e), dvs. producenten som ofta syns i Melodifestivalen. Kanske är det en hint om att Christer Björkman blir den nye Stig? Håret är ju en aning likt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in