2022-02-24, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Har du missat att folk frvntar sig tredje vrldskriget? Du pratar som om Tesla r den enda aktien som gtt ner

Vilka andra biltillverkare har backat med ca. 40% p kort tid
Citera
2022-02-24, 12:20
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
r nog dessvrre ganska mnga som sitter p hvstngsprodukter med Tesla som underliggande, MINI L TESLA AVA 113 har 57 gare p Avanza och den lr vara knockad innan dagen r slut... S det kan nog bli ganska hftiga rrelser.

Ja, mina Tesla bear x10 var upp nstan 100% i morse. Trading r det lttaste just nu.
Citera
2022-02-24, 12:22
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aikaik75
Vilka andra biltillverkare har backat med ca. 40% p kort tid

Vilka andra biltillverkare kar produktionen med 78% p ett r?
Citera
2022-02-24, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jag tycker inte tjurarna r tysta. Kanske bara knns s nr bjrnarna brlar desto mer. Ja du har en fixering vid aktiekursen likt en raketjgare och du tillsammans med nstan alla vanliga mnniskor tnker inte som investerare. Jag investerar i ett fretag vars vrde jag knner till, och mitt strsta huvudbry r hur jag skall kunna ackumulera fler aktier. Inlgg som dina stter inte en buckla i vad jag tror om Tesla. Du r bara en knslostyrd varelse som hrjar p ett forum phejad av de lgst begvade samhllet har att erbjuda. Passa p att njuta medan det r populrt att vara bjrn.

DU skriver "Jag investerar i ett fretag vars vrde jag knner till" vad baserar du detta vrde p?
Citera
2022-02-24, 12:31
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
DU skriver "Jag investerar i ett fretag vars vrde jag knner till" vad baserar du detta vrde p?

Intkter och tillvxttakt. Kan man rkna s ser man att Tesla r vldigt lgt vrderat. Blir en kraftig reaktion sen nr makrolget inte kan pressa en redan hrt pressad kurs. Rntehjningar och Ryssland/Ukraina r i princip enda anledningen att jag tar till bjrncertifikat. Underbart tilkflle fr folk med obefintluga kunskaper att lra sig rkna p fundamentala vrden i fretag. Hade jag inte gt Tesla redan hade jag kpt fr glatta livet idag.
Citera
2022-02-24, 12:40
Medlem
Citat:
Intkter och tillvxttakt. Kan man rkna s ser man att Tesla r vldigt lgt vrderat. Blir en kraftig reaktion sen nr makrolget inte kan pressa en redan hrt pressad kurs. Rntehjningar och Ryssland/Ukraina r i princip enda anledningen att jag tar till bjrncertifikat. Underbart tilkflle fr folk med obefintluga kunskaper att lra sig rkna p fundamentala vrden i fretag. Hade jag inte gt Tesla redan hade jag kpt fr glatta livet idag.

Vi ser olika p saken men mitt trterbjudande kvarstr
Citera
2022-02-24, 12:43
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
P med skerhetsbltena nu.

Det lr bli rejl utfrsbacke Ca 200USD r en rimlig vrdering om dom kan komma upp i 2Miljoner bilar per r. Ngra strre intkter frn energiproduktion r inte att rkna med inte heller Octopuss dom nrmaste 20 ren. Men jag ska inte utesluta Musk kommer trolla fram en ny framtidsfrhoppning som ger Teslaanhngarna ngot att lngta efter.

Kan vi f se en utrkning p den vrderingen?
Frutom "Tesla r vrderat som alla biltillverkare tillsamman brl".

Faktiska siffror tack. EPS, bruttomarginaler, produktion. Har man den mest extraordinrt lgsta riktkursen s krvs ju extraordinrt underlag.

Jag frvntar mig egentligen inte att du kan presentera ngot, bara kul att stlla frgan.
Citera
2022-02-24, 12:45
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Vi ser olika p saken men mitt trterbjudande kvarstr

S som jag ser det s ser du inget annat n en aktiekurs som far upp och ner utan nn som helst fundamental frstelse fr egentligt vrde. Sjlvklart s ser vi olika p saken.
Citera
2022-02-24, 13:07
Medlem
illuminas avatar
Tesla ska dubbla sin kapacitet i Kina!
Denna kraschen har inget med Tesla att gra. De fortstter pumpa ut bilar i raketfart. Omsttning, vinst och marginaler kommer fortstta ka i mnga mnga r framver.. Kursen kan inte hllas nere allt fr lnge
https://www.reuters.com/business/aut...es-2022-02-24/
Citera
2022-02-24, 13:28
Medlem
Citat:
Vilka andra biltillverkare kar produktionen med 78% p ett r?

Det r det som r underligt, en kad produktion med 78%, orderingng som r lngt strre d man nnu inte hinner med att producera utifrn efterfrgan. Enbart Cybertruck med ver 1 200 000 pre order och inte en enda bil r producerad. Utver detta ett ganska stort antal pre order p Semi men nd faller aktien som en sten. Detta tyder i mina investerargon p att aktiekursen drivits av framtidslften och att marknaden brjat tvivla p dessa. Andra bolag med verfull orderbok och stora visioner om framtiden tenderar inte att strtdyka i vrde. ver tid fr vi se vem som hade flest rtt. Ett aktiepris p 200 USD som ngon skrev p forumet ser ven jag som kritisk icke Muskiot som ljligt lgt.
Citera
2022-02-24, 13:49
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Det r det som r underligt, en kad produktion med 78%, orderingng som r lngt strre d man nnu inte hinner med att producera utifrn efterfrgan. Enbart Cybertruck med ver 1 200 000 pre order och inte en enda bil r producerad. Utver detta ett ganska stort antal pre order p Semi men nd faller aktien som en sten. Detta tyder i mina investerargon p att aktiekursen drivits av framtidslften och att marknaden brjat tvivla p dessa. Andra bolag med verfull orderbok och stora visioner om framtiden tenderar inte att strtdyka i vrde. ver tid fr vi se vem som hade flest rtt. Ett aktiepris p 200 USD som ngon skrev p forumet ser ven jag som kritisk icke Muskiot som ljligt lgt.

Har du hrt talas om landet Rysslan?
Citera
2022-02-24, 14:01
Medlem
Citat:
Har du hrt talas om landet Rysslan?

Vagt, lter lite smtt bekant, men jag undrar ver varfr just Tesla skall drabbas vrst av det som pgr dr. Om det vore s att Tesla exporterat Vodka till Ryssland hade jag frsttt raset (eller inte) men det knns inte som det som pgr i st haft ngon stor inverkan p vare sig andra biltillverkares vrde eller deras frsljning. Nordiskt kan man skert se skenande elpriser som i sin tur skulle kunna minska viljan att kpa elbil men ett gupp i lilla norden skulle inte pverka Tesla nmnvrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in