Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-01, 22:03
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Tillhör de 10-20% av männen som får ligga med 80-90% av brudarna.

Det tror jag inte, tror det är en liten nisch som kan tänka sig det. Att Ida är så betagen är en gåta för mig. Hans sätt är så omoget och avtändande med hans dåliga självkänsla när han samtidigt har ett överdrivet självförtroende för att kompensera. Då är Alex mer attraktiv som är modig nog att inte sänka andra för att höja sig själv utan vågar stå där han står. Av dom som träffat honom några ggr tror jag bara det är andra narcissister som kan vara intresserade. Ser inte Ida som narcissist men hon träffade honom under extrema förutsättningar. Litar man på ett gäng psykologer och tror att dom gjort värsta vetenskapliga matchningen är det högre risk att ge honom fler chanser och större värde än annars.

Kikade på Idas instagram nu, vad vacker hon är i mörkt hår! Såg även att hon är utbildad sjuksköterska hon också..! En snygg kille finns med också (ett ex). Han var mycket snyggare än Arvid och ser trevligare ut. Ida skulle ha matchats med Agust eller Alex…
Citera
2023-06-01, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Du har köpt deras PR-kampanj att det är såå modigt att ställa upp. Jag är extrovert och skulle aldrig ställa upp, och jag kallar det inte feghet, utan självbevarelsedrift. Det kanske är det du har också som bromsar dig från att söka? När man ser deras track-record i skilsmässor så är det låga odds på att hitta kärleken via Balubas sk experter. Det är en dokusåpa, lika seriöst som alla andra dokusåpor vi har. Genom att anlita sk experter - som medvetet mismatchar par år efter år- så försöker de sälja in att det är mer "på riktigt".

Jag är redan gift.

Nej men om det håller med den de matchades med eller inte spelar inte så stor roll. En sån som Alex kommer ju ha det sjukt mycket lättare att dejta efter programmet. Visst, den övervägande majoriteten tycker att han är en menlös tönt men om så bara 5% tycker att han är gullig och söt så betyder det tusentals intresserade kvinnor som nu vet vem han är.

Samma med de andra. Även de som inte alltid visar sina bästa sidor väcker intresse.

Jag tycker Lina är obehaglig t ex. Men det kommer garanterat finnas hundratals eller tusentals män som tycker att hon är intressant nu.

Kort sagt, det är som ett skyltfönster.
Citera
2023-06-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Lol ni alla är helt sega i huvudet
Arvid är dryg för han inte tycker om Ida
Det är enda anledningen

Jag får också den känslan. Varför fortsätter han i så fall? Vad är din teori?
Citera
2023-06-01, 22:59
Medlem
Citat:
Nej, flera av mina bekanta och i tråden, och även på facebook har från start misstänkt att Arvid är gay. Inget fel med det dock vill jag tillägga.
Carro har gått ut med att hon är bi.

Inget fel att han är gay men varför signar man upp för ett program för att dejta/gifta sig med en kvinna?

Att han sov hos sina ex spädde på den där homo-grejen som går runt nu.
Citera
2023-06-01, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Till skillnad från idioterna härinne har ingen av experterna kritiserat Arvid. Slutsatsen man kan dra av detta är att det istället är fel på personerna som sitter och näthatar härinne.

Varför skulle de? De brukar väl inte kritisera deltagarna?

Jag tycker inte att det är något näthat här, men många undrar varför han säger eller gör vissa saker som för många verkar helt främmande. Fel på personerna här? Ingen är väl perfekt, varken Arvid eller någon här.

Men de flesta skulle ju troligen aldrig vilja utsätta sig för att vara med i ett sådant tv-program, underhållningsprogram med allt vad det innebär (att andra analyserar allt man säger och gör t ex). Programmet bygger ju på att man ska fundera över matchningarna och deltagarnas personligheter?
Citera
2023-06-01, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Jag är redan gift.

Nej men om det håller med den de matchades med eller inte spelar inte så stor roll. En sån som Alex kommer ju ha det sjukt mycket lättare att dejta efter programmet. Visst, den övervägande majoriteten tycker att han är en menlös tönt men om så bara 5% tycker att han är gullig och söt så betyder det tusentals intresserade kvinnor som nu vet vem han är.

Samma med de andra. Även de som inte alltid visar sina bästa sidor väcker intresse.

Jag tycker Lina är obehaglig t ex. Men det kommer garanterat finnas hundratals eller tusentals män som tycker att hon är intressant nu.

Kort sagt, det är som ett skyltfönster.

Aha, så för dig är det ett dejtingprogram för framtida dejter. Det känns lite overkill att då släpa ihop familj, släkt och vänner och gifta sig på riktigt i tv, om allt går ut på att annonsera ut sig själv för framtida partners, inte den man gifter sig med. De borde satsa på ett annat programupplägg då.
Citera
2023-06-01, 23:10
Medlem
Citat:
Aha, så för dig är det ett dejtingprogram för framtida dejter. Det känns lite overkill att då släpa ihop familj, släkt och vänner och gifta sig på riktigt i tv, om allt går ut på att annonsera ut sig själv för framtida partners, inte den man gifter sig med. De borde satsa på ett annat programupplägg då.

Njae men det är ju en positiv bieffekt som nog deltagarna är mycket medvetna om.
Citera
2023-06-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag får också den känslan. Varför fortsätter han i så fall? Vad är din teori?

Jag tror att både Arvid och Ida är såna tävlingsmänniskor, de har ju själva sagt det. Och den här tävlingen ”bäst gifta” och ”kåtaste GVFÖ-paret” tänker de se till att vinna.

Citat:
Ursprungligen postat av Orangesoundcloud
Inget fel att han är gay men varför signar man upp för ett program för att dejta/gifta sig med en kvinna?

De jag pratat med verkar tolka Arvid som att han inte har erkänt för sig själv att han är gay.
Citera
2023-06-01, 23:14
Citat:
Ursprungligen postat av Orangesoundcloud

Tror inte han är gay, tror bara han kan vara kär i sig själv, men som svar på din fråga rent hypotetiskt; det är ju välkänt att många män nu och historiskt gift sig med kvinnor och har haft en heterosexuell fasad pga bland annat homofobi. Andras och internaliserad. Eller pga dom inte upptäckt det eller vågar leva ut det. Sen kan ju faktiskt män vara bisexuella också, men bisexuella osynliggörs både av strejta och homosexuella, speciellt manliga bisexuella, det är som att män bara får vara hetero eller homo.

Men som sagt, skitsamma vad han är, han liksom Carro verkar inte ha signat upp sig för att han seriöst vill vara trogen i ett äktenskap utan enbart pga han vill synas i media och älskar att visa upp sig. Tror han samlar på bekräftelse och hoppas få kontakt med fler kvinnor.
Citera
2023-06-01, 23:15
Citat:

Visst gör det men så uppfattar jag flera deltagare ..! Vilket är helt galet. Iaf Arvid och Carro. Fast tror deras drivkraft primärt är att få visa upp sig.
Citera
2023-06-01, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Visst gör det men så uppfattar jag flera deltagare ..! Vilket är helt galet. Iaf Arvid och Carro. Fast tror deras drivkraft primärt är att få visa upp sig.

Ja, och Carros vridning verkar vara att skaffa sig individuell terapi på bekostnad av sin make…och hon verkar ju ha lyckats. Hon verkar ju så nöjd och glad för sina terapitimmar. Och över sin nya diagnos hon fått efter programmet.
Citera
2023-06-01, 23:35
Medlem
PyroPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Carros reaktion på spikandet i stugan är i princip vettigt och korrekt, men har hon helt glömt att allting filmas? Det räcker att hon verbalt tar avstånd och går i från, så finns det ingen risk för henne att dömas i en eventuellt rättegång för skadegörelse.

Men visst förstår man att oavsett det juridiska så finns det ju också ett socialt stigma att associeras med någon som är kriminell.
Handlar nog inte om det juridiska utan att hon verkligen vill att han slutar med barnsligheterna och lyssnar på henne. Sedan hade nog kunnat hantera det bättre såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in