2015-02-22, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxindor
Hej. Sker ett spel jag spelade fr ca 5-7 r sedan p PC. Det var lite matrix inspirerat d man kunde slnga sig och skjuta. Har fr mig det var f2p, och var d skert ven p2w. Man kunde hoppa och gra volter mellan byggnader. Man skt typ med uzis och man kunde ven navnda svrd och dasha runt.

Frgade ven n vn som precis svarade och det heter GunZ
Citera
2015-02-23, 17:59
Medlem
Ralle_s avatar
.
Senast redigerad av Ralle_ 2015-02-23 kl. 18:06. Anledning: Sg att jag la det i fel trd.
Citera
2015-02-23, 18:06
Medlem
Sker ett spel som fanns till Nintendo 8 bitar, man hade ett gng p typ fyra personer och gick omkring i korridorer och sttte p monster av olika slag som man skulle dda.
Citera
2015-02-23, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djokoto
Sker ett spel som fanns till Nintendo 8 bitar, man hade ett gng p typ fyra personer och gick omkring i korridorer och sttte p monster av olika slag som man skulle dda.
Teenage Mutant Ninja Turtles? Lter lite lngskt dock...
Citera
2015-02-24, 15:40
Medlem
Jag sker tv spel

Det frsta r ett turordningsbaserade strategispel. Dr man hade 4 st karaktrer som skulle verleva i en stad dr zombies/monster hade tagit ver. Detta spelet r frn sent 90 tal alt tidigt 2000 tal. Spelet har en mrk atmosfr.

Det andra spelet har ett kort namn och jag r nstan hundra det brjar p A. Det r ett strategispel dr man har olika sorters fantasi skapelser som krigar mot varandra. Om jag vill minnas rtt pminner det extremt mycket om wc2

Bda spelen r till Windows och r slppta runt 98-2003
Citera
2015-02-24, 16:19
Medlem
Letar efter ett spel som jag fick med nr vi kpte vr frsta dator nngng runt 95-96. Det var en shooter, man brjade i tunnelbanan. Det fanns vakter som frskte stoppa dig, av ngon anledning, kanske poliser. Efter ett tag tog man sig upp p gatuniv och kunde sedan g till en bank(?). Det r ungefr det jag minns. Hela spelet var rtt mrkt. Har fr mig att man kunde f tag i nn slags elpistol och elektrifiera folk.
Citera
2015-02-26, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hearken
Det andra spelet har ett kort namn och jag r nstan hundra det brjar p A. Det r ett strategispel dr man har olika sorters fantasi skapelser som krigar mot varandra. Om jag vill minnas rtt pminner det extremt mycket om wc2

Brjar inte p A men din beskrivning fick mig direkt att tnka p KKND (Krush, Kill n' Destroy). Finns ven en uppfljare till det, KKND Krossfire
Alternativt kan det ju ocks vara Impossible creatures, dr du tar vanliga djur och kombinerar dom med andra djur fr att f ut ngot groteskt att ha ihjl motstndaren med... Varfr inte en tiger med hummer klor som ben.

Citat:
Ursprungligen postat av Bombard
Letar efter ett spel som jag fick med nr vi kpte vr frsta dator nngng runt 95-96. Det var en shooter, man brjade i tunnelbanan. Det fanns vakter som frskte stoppa dig, av ngon anledning, kanske poliser. Efter ett tag tog man sig upp p gatuniv och kunde sedan g till en bank(?). Det r ungefr det jag minns. Hela spelet var rtt mrkt. Har fr mig att man kunde f tag i nn slags elpistol och elektrifiera folk.

Kom att tnka p SiN nr jag lste ditt inlgg. Minns dock inte helt exakt om din besrkivning stmmer in men just bank delen lter som SiN iaf... dock kom det lite senare. -98
Senast redigerad av DrAg00nEn 2015-02-26 kl. 13:08.
Citera
2015-02-26, 15:51
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Letar efter ett spel (jag tror till PlayStation) dr man var en liten pojke med en vit hund.

Det var ett cinematiskt plattformsspel med jttesnygg animation och jag har fr mig man hade en laserpistol?

Enda banan jag kommer ihg var typ i en ravin eller nnting, det var massa beigea och bruna stenar verallt. Fienderna var typ sm svarta monster om jag minns rtt.
Citera
2015-02-26, 16:07
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Letar efter ett spel (jag tror till PlayStation) dr man var en liten pojke med en vit hund.

Det var ett cinematiskt plattformsspel med jttesnygg animation och jag har fr mig man hade en laserpistol?

Enda banan jag kommer ihg var typ i en ravin eller nnting, det var massa beigea och bruna stenar verallt. Fienderna var typ sm svarta monster om jag minns rtt.
heart of darkness
https://www.youtube.com/watch?v=RowY06jwRSs#t=509
Citera
2015-02-26, 16:31
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
heart of darkness
https://www.youtube.com/watch?v=RowY06jwRSs#t=509
Tack s jttemycket!
Citera
2015-02-26, 18:24
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Tack s jttemycket!
nemas problemas!
Citera
2015-02-26, 20:01
Medlem
gisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombard

Ren gissning: Soldier of Fortune?

Nu har jag inte spelat detta p r och dar s minns inte s mycket frutom att frsta banan utspelar sig i en tunnelbana och att det var rtt blodigt fr sin tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in