Citat:
Ursprungligen postat av
Hearken
Det andra spelet har ett kort namn och jag r nstan hundra det brjar p A. Det r ett strategispel dr man har olika sorters fantasi skapelser som krigar mot varandra. Om jag vill minnas rtt pminner det extremt mycket om wc2
Brjar inte p A men din beskrivning fick mig direkt att tnka p KKND (Krush, Kill n' Destroy). Finns ven en uppfljare till det, KKND Krossfire
Alternativt kan det ju ocks vara Impossible creatures, dr du tar vanliga djur och kombinerar dom med andra djur fr att f ut ngot groteskt att ha ihjl motstndaren med... Varfr inte en tiger med hummer klor som ben.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bombard
Letar efter ett spel som jag fick med nr vi kpte vr frsta dator nngng runt 95-96. Det var en shooter, man brjade i tunnelbanan. Det fanns vakter som frskte stoppa dig, av ngon anledning, kanske poliser. Efter ett tag tog man sig upp p gatuniv och kunde sedan g till en bank(?). Det r ungefr det jag minns. Hela spelet var rtt mrkt. Har fr mig att man kunde f tag i nn slags elpistol och elektrifiera folk.
Kom att tnka p SiN nr jag lste ditt inlgg. Minns dock inte helt exakt om din besrkivning stmmer in men just bank delen lter som SiN iaf... dock kom det lite senare. -98