Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Vilka sidor anser du vara rasistiska, detta nämnde du ej?
Men, vad som är mer anmärkningsvärt; har du inte förstått att det finns en massiv opinion som sedan 1980-talet knutit handen i byxfickan...och sett Sverige förvandlats till något man absolut inte vetal se? Då undrar jag hur man kan ha missat detta? För detta tyder på en ideologisk blindhet.....t ex .att man sätter godhet framför rationalitet.
Jag ska vara hård....om du inte fattat detta, så är du i viss mån värd näthatet.....sannolikt uppfattar många dig som vänster, feminist och flyktingkramare. Många uppfattar dig som en samhällsförstörare.
Visst...du kanske har varit naiv........men det är aldrig för sent att lära sig sin läxa.
By the way, har du läst biologi och etologi på universitetsnivå?
Hej !
#jagärhär har blivit så stor som 55 000 medlemmar då medlemmarna själva gått omkring med "knuten näve" under lång tid. Till slut finner man en grupp där man känner stöd, en "Det var inte bara jag" känsla. Känslan att om man inte agerar så håller man med. Så jag är övertygad att #jagärhär behövs i dagens alltmer individualistiska och polariserade samhälle. Man kan nästan påstå att Fria Tider, Axplixlat, SD osv drivit fram #jagärhär som en motreaktion.
Från vi är små barn lär vi oss vad som är ont och vad som är gott. Varför får då de jag räknade upp så stort stöd? Rädsla är jag övertygad om. Rädsla för förändring. Rädsla att tappa kontroll. En vilja att hålla fast vid det förflutna. Behovet att kunna "skylla på" någon/något. Att vilja tillhöra en upplevd trygg grupp.
I alla tider har generationer sagt "det var bättre förr", "alla i grannbyn är idioter", "varför ska vi ändra oss vi har det ju bra". Idag kan man översätta dessa citat till dagens retorik.
Så länge vi i Sverige inte klarar av att sluta leden, att respektera olikheter och inse VÅRT ENSKILDA ansvar kommer vi aldrig att klara de utmaningar som kommer med ett globalt samhälle. Ska vi alltid vara överens? NEJ, absolut inte.
Ja, jag har läst kurser i etnologi, biologi och samhällsämnen.
Vi hörs i flödet ! MVH Ulrika Persson #jagärhär