• 837
  • 1237
  • 1287
  • 1336
  • 1337
  • 1338
  • 1387
  • 1437
  • 1837
2018-05-08, 20:43
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Haha, den förklaringen var lite rolig, man kan ju bli sjuk året om , virus och bakterier finns ju hela tiden, även om det är större risk bli sjuk vissa perioder.
Men jag tror också han blivit nobbad i det här fallet.
Men det är ju inte säkert heller.
Äsch är man riktigt sugen och intresserad så ursäktar man sig för den beklämmande situationen som uppkommit (okej det finns gränser men säg lätt förkylning då) och frågar om man kan ses ändå eller initierar och föreslår ny dag direkt.

Att bara säga man är sjuk och inte samtidigt föreslå ny tid eller föreslår att ses ändå visar på bristande intresse.
Citera
2018-05-08, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Äsch är man riktigt sugen och intresserad så ursäktar man sig för den beklämmande situationen som uppkommit (okej det finns gränser men säg lätt förkylning då) och frågar om man kan ses ändå eller initierar och föreslår ny dag direkt.

Att bara säga man är sjuk och inte samtidigt föreslå ny tid eller föreslår att ses ändå visar på bristande intresse.

Ja absolut jag håller med.
Citera
2018-05-08, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dokgo
men tänk på stoltheten innan du kommenterar!

Du bör ha kudos ifall du - likt väldigt få - faktiskt lever enligt dina värderingar. Men beror det på dina värderingar då, ärligt talat?

Jag förstår om löst sex inte är allas cup of tea.
Men frågan är om det den här MGTOW-grejen beror på din brist av alternativ och den liga du lirar i, eller ifall du faktiskt är någon med ett högt värde på köttmarknaden som helt enkelt avstår?

Hade du med handen på hjärtat inte använt Tinder ifall du insett att du hade utseendet och profilen för att matcha med top notch brudar som lirade i högsta ligan. Riktigt heta brudar som stod på rad för att knulla dig?

Alltså, det är ju enormt lätt för en man utan alternativ på köttmarknaden att rationalisera och säga för sig själv "jag vill då inte knulla lösaktiga tjejer i alla fall" när man vet att samma man skulle klänga desperat en hel kväll efter en brud som är en 5:a ifall du råkade introducera henne till honom på krogen.

Ifall du var Dan Bilzerian och hade mängder av heta lösaktiga tjejer efter dig, hade du då aldrig legat med en enda eftersom "det handlar om stolthet"?
Ytterst få män hade nog avstått och tänkt att man inte velat ligga med så pass ytliga luder, utan man hade stoppat in pitten och sen sent iväg henne.

Sen ser man andra män - som inte alls har samma alternativ - slå sig själva för bröstet och försöker skambelägga andra män för att de knullar massa brudar eller rationaliserar för sig själva "nämen jag har inget behov av att knulla så pass ytliga tjejer så jag avstår".
Vissa män lever dock i en helt annan värld i frågan om alternativ.

Så jag tvivlar på att det i de flesta fall är någonting helt självvalt från mäns sida utan dessvärre mer någonting livet tvingat en till.

I mitt eget fall förespråkar jag också traditionella och konservativa värderingar. Jag hoppas på en kärnfamilj och någonting "djupt" en dag, men jag inser ju också att chansen för att finna en seriös kvinna med rätt värderingar i västvärlden inte är särskilt stor. Men jag tänker inte ha ett uselt sexliv under tiden jag letar efter en kvinna som är av "mor till mina barn-material".

Skulle rekommendera dig att läsa den här artikeln:
http://www.rooshv.com/the-contradict...itional-values
Citera
2018-05-08, 21:07
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Fabula du käre man. Du ljuger alltså inte om din ålder och matchar ändå med 21-25åring?
Jag har dragit av några år så åldern är 29 i appen, hehe.

Relevant fråga. Vill inte avslöja min exakta ålder på detta forum, men tycker själv det är fascinerande att jag får så många unga matchningar trots jag är 30+. Verkar nästan som det är någon trend nu bland småtjejer att hooka upp med äldre.

Måste erkänna jag starkt övervägt flera gånger att dra ner min ålder på fejjan/tinder eftersom det förmodligen skulle gå dubbelt så bra för mig. Dock känns det SJUKT lågt och omoraliskt trots att det inte handlar om något seriöst.

Ett hett tips jag fått men som jag ändå inte testat själv är att dra ner sin ålder på facebook, skaffa Tinder+ och sedan dölja sin ålder. Sedan skriver man ut sin riktiga ålder längst ner i bion. Det fina med detta är att man kommer upp i fler småtjejers flöden, trots att man de facto inte ljuger om sin ålder. När man matchat är det ju inte så de bryr sig efter de obviously tycker man är attraktiv.
Citera
2018-05-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dokgo
Mitt ansikte är ok, men som kille har jag tyvärr inte längden på min sida (är runt 167-168) och även om jag skulle skapa en profil och få till det med nån tjej, så hade hon förr eller senare blivit besviken när hon fått se min längd i verkligheten. Och nej, vill inte ange min längd i profilen, för det är ett stort misstag som till och med avtänder tjejer på 160 och under. Jag är damned! Du vet säkert själv att tjejer i allmänhet, framför allt i min ålder tvekar på minsta lilla ”flaw”

Ja... så handlar det verkligen om moral från din sida varför du avstår Tinder eller om att du har komplex kring din längd?

Ditt tidigare inlägg liknar mest självgoda rationaliseringar när det i själva verket nog handlar om komplex över längd och utseende.
Citera
2018-05-08, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Har matchat med en tjej jag är ytligt bekant med. Vi har gemensam vänner som båda känner rätt bra. Har försökt ragga på henne en gång tidigare via Messenger.. men då verkade hon helt ointresserad.. Nu har hon iaf gillat mig på tinder, fattar knappt varför men men.

För min del blir det väldigt annorlunda att skriva till någon man redan träffat. Känns otroligt mycket svårare. Några tips?

Hade skrivit något i stil med
"Visste jag skulle hitta dig här" som en öppning.
En liten peak sådär. Hon kommer svara på de garanterat
Citera
2018-05-08, 21:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
+1 på den, det är bra textgame ur kaxig, rolig, synvinkel.
Citera
2018-05-08, 21:34
Medlem
Citat:

Jag hade svarat
Citera
2018-05-08, 21:38
Medlem
märker att mot 18-20-åringar så är de typ nästan bara gå rakt på.
småpratat lite med en tjej varpå (jag skiter i om hon slutar svara/unmatchar) Vill ej ha seriöst med en 20-åring ändå.

Kom hit så knullar vi så kan du sova gott i natt.
Hon svarar att det är för varmt, och att hon inte kan idag.

-Om det är de du säger så.

2h senare. "Tycker inte du de?"
Me- Nej, klockan 7 blir bra, bor på.....

Knullade ett tag sen sa hejdå.

Sjukt ändå. Hon var på riktigt här i 3 minuter innan vi gick för knulla.
Detta är dagens unga tjejer. Kommer haft 50 kukar vid 22-23.

De tjejer från min generation 1990. Har som tur va inte haft detta beteende i samma utsträckning.
Och det är de tjejerna jag kan tänka mig försöka hitta något seriöst med.
18-23- åringar är enbart knull för mig.
Citera
2018-05-08, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TG4Y
Jag hade svarat
Tror du att du kan sjunga nu också?
Svarar hon: "klart jag kan"
Me "Kom hit och bevisa de då annars ljuger du"

Hade jag svarat på den
Citera
2018-05-08, 21:43
Medlem
Citat:
märker att mot 18-20-åringar så är de typ nästan bara gå rakt på.
småpratat lite med en tjej varpå (jag skiter i om hon slutar svara/unmatchar) Vill ej ha seriöst med en 20-åring ändå.

Kom hit så knullar vi så kan du sova gott i natt.
Hon svarar att det är för varmt, och att hon inte kan idag.

-Om det är de du säger så.

2h senare. "Tycker inte du de?"
Me- Nej, klockan 7 blir bra, bor på.....

Knullade ett tag sen sa hejdå.

Sjukt ändå. Hon var på riktigt här i 3 minuter innan vi gick för knulla.
Detta är dagens unga tjejer. Kommer haft 50 kukar vid 22-23.

De tjejer från min generation 1990. Har som tur va inte haft detta beteende i samma utsträckning.
Och det är de tjejerna jag kan tänka mig försöka hitta något seriöst med.
18-23- åringar är enbart knull för mig.
Haha tänk dig då hur nästa generation kommer vara...
Citera
2018-05-08, 21:50
Medlem
Citat:
Tror du att du kan sjunga nu också?
Svarar hon: "klart jag kan"
Me "Kom hit och bevisa de då annars ljuger du"

Hade jag svarat på den

Haha du hostar upp line efter line du.
Citera
  • 837