Citat:
Ursprungligen postat av
Dokgo
men tänk på stoltheten innan du kommenterar!
Du bör ha kudos ifall du - likt väldigt få - faktiskt lever enligt dina värderingar. Men beror det på dina värderingar då, ärligt talat?
Jag förstår om löst sex inte är allas cup of tea.
Men frågan är om det den här MGTOW-grejen beror på din brist av alternativ och den liga du lirar i, eller ifall du faktiskt är någon med ett högt värde på köttmarknaden som helt enkelt avstår?
Hade du med handen på hjärtat inte använt Tinder ifall du insett att du hade utseendet och profilen för att matcha med top notch brudar som lirade i högsta ligan. Riktigt heta brudar som stod på rad för att knulla dig?
Alltså, det är ju enormt lätt för en man utan alternativ på köttmarknaden att rationalisera och säga för sig själv
"jag vill då inte knulla lösaktiga tjejer i alla fall" när man vet att samma man skulle klänga desperat en hel kväll efter en brud som är en 5:a ifall du råkade introducera henne till honom på krogen.
Ifall du var Dan Bilzerian och hade mängder av heta lösaktiga tjejer efter dig, hade du då aldrig legat med en enda eftersom "det handlar om stolthet"?
Ytterst få män hade nog avstått och tänkt att man inte velat ligga med så pass ytliga luder, utan man hade stoppat in pitten och sen sent iväg henne.
Sen ser man andra män - som inte alls har samma alternativ - slå sig själva för bröstet och försöker skambelägga andra män för att de knullar massa brudar eller rationaliserar för sig själva
"nämen jag har inget behov av att knulla så pass ytliga tjejer så jag avstår".
Vissa män lever dock i en helt annan värld i frågan om alternativ.
Så jag tvivlar på att det i de flesta fall är någonting helt självvalt från mäns sida utan dessvärre mer någonting livet tvingat en till.
I mitt eget fall förespråkar jag också traditionella och konservativa värderingar. Jag hoppas på en kärnfamilj och någonting "djupt" en dag, men jag inser ju också att chansen för att finna en seriös kvinna med rätt värderingar i västvärlden inte är särskilt stor. Men jag tänker inte ha ett uselt sexliv under tiden jag letar efter en kvinna som är av "mor till mina barn-material".
Skulle rekommendera dig att läsa den här artikeln:
http://www.rooshv.com/the-contradict...itional-values