2018-12-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Testa trffa jmnriga, vuxna, istllet... som inte bor hemma och mamma och pappa

Hur mnga 24 riga tjejer knner du som tycker det r kul att g p Liseberg?
Citera
2018-12-02, 23:00
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Har Nirvana sagt att han fr 10 matchningar per dag? Jag har vl maxat 8 engng fr ngra mnader sen nr jag var p besk i storstad.
Men d r jag krsen ocks, frsts. Snt dr ska man ju alltid ta med en nypa salt, antalet matchningar per dag/total. Vi har ju tex Bgen i trden frtrngt hans namn nu, d det var slngesen drygskpet var hr. Som envisades med att posta bilder p sina polare som fr "knulla alla brudar". Sen nr man sg vilka brudarna var. Tex "Lejonkungen" som man beskrev en som, osv. Kan jag inte pst att jag knde mig s dr vrst avundsjuk. Liksom vi pratar ju inga instagram babes typ Anna Nystrm blondiner eller givna 8-10or utan det var ju en bunt vanliga 6or, dvs inget speciellt.
Jag hade det i perioder, veckorna runt alla hjrtans dag och de varma semesterveckorna i somras fick jag runt 10 per dag ett tag, men det var kortare perioder som sagt, det vanliga var 1-3 per dag sett ver ett helt r. Nu har jag dock lagt ner tinder d jag har frhllande och bor tillsammans etc.

Citat:
Ursprungligen postat av DSC2
Hur mnga 24 riga tjejer knner du som tycker det r kul att g p Liseberg?
Kanske inte just Liseberg men utlandsresor finns det mnga som gillar.
Citera
2018-12-02, 23:02
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Fomalhaut r inte helt fel ute fr att bevisa pongen. Ja, det gr att pverka "kemin" och det som mnniskor frestller sig r ngot slags underliggande knsla som antingen bubblar upp eller inte. Om du gr ngot extremt, a la bachelor, d r det klart att du kommer pverka hur det fr henne att knna.

Och ja, jag har erfarenhet av det. Speciellt kan man vl egentligen mrka det nr de t ex egentligen inte ens varit intresserade, men nd gr det t den riktning jag vill, och eftert s frstr de inte riktigt hur det kunde bli s. S kan det g nr man vet vilka knappar man ska trycka p.

Hur gr du fr att f det dit du vill?
Citera
2018-12-02, 23:05
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Om du lser igenom mina inlgg i den hr trden kan du nog plocka upp ngra tips.

Kortfattat - Ha bilder frn sociala situationer dr du ser glad ut. Helst inte selfies och inte avkltt. Ha en kort men beskrivande presentation, grna humoristisk. Skriv inte med alltfr mnga samtidigt, d blir det fr ytligt. Frsk styra dejt inom typ ett par veckor, annars hinner ngon annan fre. Samla inte p matchningar, finns ingen jvla anledning. Flirta och skmta en hel del men bruka ven allvar. Man fr lsa av vad det r fr tjej och anpassa sig lite.

Absolut, skjuter brett och vet att du skrivit en del klyftiga saker innan. Jag m vara rtt Tinderskadad sjlv s kanske inte r representativ fr trden men just det du nmner r rtt uppenbara och generiska tips, dvs att optimera sin profil med rtt bilder.

En mer intressant analys som varit uppe innan r ju snarare vilken typ av bilder man anvnder, typ aktiva bilder utomhus, sociala sammanhang, med eller utan frsch brud som kramar en etc. Tror t.ex. det r sjukt otaktiskt att ha en golfbild d vissa brudar hatar golfsnubbar, samtidigt kar det ju oddsen att trffa rtt iom att man ger en bttre bild av sig sjlv om man nu gillar golf...

Brudar r ju sna otroliga knslodjur s man fr vga varenda bild p silvervg och stta dom i ett helhetskontext, s du har absolut inte fel bara att de flesta sdana tips endast skrapar p ytan.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hller med om jmstlldhetssurret. Det tas med frdel i en annan trd.

Hah det r knappast ngon som fr ngot som kan liknas vid loggbok. Ett axplock av dejter, projekt och intressanta konversationer r snarare det jag ser, och ven sjlv bidrar med.

Du har skeva uppfattningar. 10 matchningar som kille per dag r extremt mycket. Hundratals totala matchningar r allts inte alls lika imponerande. Jag har x antal hundratals matchningar p typ ett r, och fr frutom under boosts ngra ftal d och d. Och det lustiga r att svl jag som kroppskakan har bidragit med hur vi ntt dit, s din tes om att ingen ngonsin har bidragit faller platt.

Citat:
Har Nirvana sagt att han fr 10 matchningar per dag? Jag har vl maxat 8 engng fr ngra mnader sen nr jag var p besk i storstad.
Men d r jag krsen ocks, frsts. Snt dr ska man ju alltid ta med en nypa salt, antalet matchningar per dag/total. Vi har ju tex Bgen i trden frtrngt hans namn nu, d det var slngesen drygskpet var hr. Som envisades med att posta bilder p sina polare som fr "knulla alla brudar". Sen nr man sg vilka brudarna var. Tex "Lejonkungen" som man beskrev en som, osv. Kan jag inte pst att jag knde mig s dr vrst avundsjuk. Liksom vi pratar ju inga instagram babes typ Anna Nystrm blondiner eller givna 8-10or utan det var ju en bunt vanliga 6or, dvs inget speciellt.

Nirvana drog 10 om dagen i somras, r inget man skojar bort. Efter sommarn fll det dock till normala niver. Han kan nog kommentera sjlv om han knner fr det men vill minnas att hans analys var att han befann sig p "rtt stlle", hade en somrig skrgrdsaktig frstabild och menade att brudarna var sugna p grund av rospimplande och bra vder. Knns som en vettig slutsats enligt mig, som r ngot man kan anvnda sig av sjlv. Mrker en klar korrelation i hgt antal matchningar med central location (ej guld-location), tid p dygnet, veckodag, tid i mnaden, vderlek etc.

Har aldrig skrivit att ngon av ovan nmnda inte bidragit och det vet ni, isf har ni vldigt mma tr, men kan dremot hlla med om att sna som "bgen" inte har mer i trden att gra.
Senast redigerad av fabula 2018-12-02 kl. 23:09.
Citera
2018-12-02, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag hade det i perioder, veckorna runt alla hjrtans dag och de varma semesterveckorna i somras fick jag runt 10 per dag ett tag, men det var kortare perioder som sagt, det vanliga var 1-3 per dag sett ver ett helt r. Nu har jag dock lagt ner tinder d jag har frhllande och bor tillsammans etc.

Kanske inte just Liseberg men utlandsresor finns det mnga som gillar.

Mnga som r helt ointresserade av allt vad alkohol innebr ssom nattklubbar?
Citera
2018-12-02, 23:39
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Och hr kommer ett par exempel p Tindercringemannens messande inkl sleaze emojis:

"Och hur mr en sn hr liten frken d en dag som denna? "

Eller:

"Har denna vackra kvinna gjort ngot roligt idag? Hur ser kvllen utngra trevliga planer? "

D skulle man vilja g runt med den mannen en dag och se om han verkligen pratar s med folkfr det tror jag inte han gr.

Fr d skulle det typ se ut shr:

I affren...

Har lilla gumman en riktigt fin gurka jag kan spendera mina pengar p? Daddy Sleazebag ska gra gurksallad frstr du lilla vn(ho ho ho santa f-ing claus )

kind of

ps kr grna med sexual innuendo ocks om ni aldrig vill ha en tjej

Glmde en grejfr citera mig sjlv som en egoissima men det blir lttare att flja d

gurkmannens skratt: hehehe harr harr harr hh ss grna armbgen i sidannudge nudge

varfr skriver jag detta? jodet r fr att det r denna bilden man fr i huvudet nr man lser Tindercringemannens cringesa jag cringe?

en tjej skrev hr inne att en man skrev hihi hela tiden i messen...som jag led med hennehihi? va? en vuxen man? vad blir nsta stegtihi?

det r extremt viktigt att lra sig skriva brasigh

yyyl

#tjat
Citera
2018-12-03, 10:11
Medlem
Citat:
sch, det r ju som det dr nr dejten varit halvdan "Vi ses igen skert" eller "vi hrs". = Hr aldrig av sig igen, haha!
Det r ju bara sociala konstruktioner infr andra mnniskor fr att det ska lta bra, tragiskt men sant.
Har du snackat med ngon psykolog ngongng? Tnker du kanske behver vdra lite. Knns som du suger t dig av allt negativt alldeles fr ltt, kanske kan du f lite tips p hur du bttre kan hantera dom dr motgngarna.

Kper inte riktigt det dr i just det hr fallet. Men ja ja, hon strde sig p ngonting nr vi kom till henne. Innan dess var dejten jttebra, men d blev hon fan lite passivt aggressiv p sina stllen.

Men nog om det mongot; nu blickar jag framt.
Citera
2018-12-03, 10:51
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
En mer intressant analys som varit uppe innan r ju snarare vilken typ av bilder man anvnder, typ aktiva bilder utomhus, sociala sammanhang, med eller utan frsch brud som kramar en etc.

Ass jag vette fan.. S mycket tid orkar iaf inte jag lgga p att incels ska f ligga. Kanske borde brja ta betalt haha! Jag njer mig med mina tips. Lyckas man inte lista ut hur man fr saker att funka efter det jag skrivit s r man relativt hoppls 🤷🏼‍♂️

Oj blev lite konstigt citerat dr.
Senast redigerad av Brottinator 2018-12-03 kl. 10:54.
Citera
2018-12-03, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Tycker bara det r jvligt trttsamt beteende. Varfr be ngon hra av sig fr att sedan komma med en s kryptisk diss designad att skapa frgor snarare n ge svar? Hon framstr som en manipulativ person utifrn det dr tycker jag.

Spnnande uppdatering dock: matchade med tjej frn jobbets Stockholmskontor p vg hem frn krogen idag. Vi hade en fin stund efter jobbets kickoff fr ngra mnader sedan men ingenting hnde eftersom hon trffade ngon just d. Tror jag nmnt henne hr fr hon var vl egentligen den frsta tjejen som gjorde mig ledsen under nuvarande singelperiod. Rejlt ledsen faktiskt. Men i alla fall ... nu dk hon upp i mitt Happn-flde och jag knde igen henne direkt. Trodde aldrig hon hade gillat mig, men ta mig fan ...! Jvlar vad jag behvde detta! Nu hoppas jag p att det blir en dejt av det under morgondagen som r min sista dag av vistelsen.
Citat:
sch, det r ju som det dr nr dejten varit halvdan "Vi ses igen skert" eller "vi hrs". = Hr aldrig av sig igen, haha!
Det r ju bara sociala konstruktioner infr andra mnniskor fr att det ska lta bra, tragiskt men sant.
Har du snackat med ngon psykolog ngongng? Tnker du kanske behver vdra lite. Knns som du suger t dig av allt negativt alldeles fr ltt, kanske kan du f lite tips p hur du bttre kan hantera dom dr motgngarna.
Istmmer, det r ju sant i alla kontext, inte bara nr man har med mer eller mindre oknda tjejer p Tinder att gra, men i samhllet i stort.

I unga r var man mer naiv innan man frstod detta sociala spelande, d jag sjlv r lite mer en man av mina ord. Uttalar inga lften som jag inte har som avsikt att hlla. Men mnniskor i allmnhet r inte ngot man kan lita p eller ta fr givet. Kan ju vara allt ifrn vaga uttalanden som att "vi ses" eller "kanske i framtiden", till konkret inplanerade trffar.

I dejtingsammanhang tas ju detta till sin spets och blir mer uppenbart.

Tex har man ftt lra sig att ta fr givet att mnga ljuger rakt upp och ned. Jag hade sjlv en ambition att inte gra det, att freg med gott exempel. Men nr man frsker vara rlig i dejtingvrlden, srskilt i negativa kontext (tex nr man tackar nej till att trffas igen), s blir det uppenbart varfr det ljugs. Detta r fr rligheten helt enkelt sllan tas emot bra av mottagaren. Detta fenomen har man sett mnga exempel p det r nnu vrre i omvnda situationer fr tjejer som dissar killar, som ofta reagerar superstarkt. Drfr r det enklare att ljuga, eller helt enkelt bara sluta svara (ghosta).

Citat:
Ursprungligen postat av DSC2
Skaffade tinder fr ett tag sedan i det specifika syftet att hitta ngon som gr i gymnasiet (tycker det hade varit jttekul att f hjlpa till med lxor). Men ocks hitta p lite andra saker som Liseberg, och lite utlandsresor d och d. Med min ekonomi s r det inget problem att lgga ett par hundratusen om ret p resor.

Men s fort jag nmnt det hr med att jag vill hitta p lite roliga saker, t.ex. Liseberg och ka ivg d och d s blir det bara unmatch eller s fr jag inget svar alls. Har gett lite olika exempel p resml som jag vill till och de enda som svarat r en 16 ring som tyckte att Orlando (med ventyrsparkerna dr) lt kul men att hon tyckte att jag r fr gammal fr henne trots att jag bara var 8 r ldre n henne (varfr svepte hon d hger frn frsta brjan?) och s var det en 17 ring som skrev att det lt kul med ngra dagar i London men att hon inte trodde att hon fick ka ivg fr sina frldrar, men nr jag skrev att vi kunde prata med dem s svarande hon inte alls. I samtliga fall har jag frsts inte freslagit en utlandsresa direkt, utan frst t.ex. Liseberg, eller annan jmfrbar aktivitet.

Jag misstnker att det kan vara s att de flesta av dessa tror att jag bara skojar nr jag freslr Liseberg och senare en resa till USA? Har testat att frga ngra varfr de inte ens svarar, men frsts inget svar ens p det.

Eller kan det vara s enkelt som att de flesta i 17-rsldern p tinder inte alls r ppna fr ngot snt hr (som att g p Liseberg)?
Jag tror ocks du ska ge dig p lite ldre tjejer som tidigare sagts.

Det r ocks en sak att trffa ngon oknd frn Tinder, men lite helt annan typ av trygghet som krvs fr att man skulle vilja resa ivg med ngon bara sdr. Tjejer r ju extra utsatta p det viset, och om ngon frsker "locka" med snt s brjar det nog ringa varningsklockor. Lite sugardaddy-vibbar p ditt frslag.

Testa att brja lra knna dem frst istllet. Sen r de nog mer tillmtesgende fr dina frslag.
Citera
2018-12-03, 11:53
Medlem
Citat:
Vi har ju tex Bgen i trden frtrngt hans namn nu, d det var slngesen drygskpet var hr. Som envisades med att posta bilder p sina polare som fr "knulla alla brudar". Sen nr man sg vilka brudarna var. Tex "Lejonkungen" som man beskrev en som, osv. Kan jag inte pst att jag knde mig s dr vrst avundsjuk. Liksom vi pratar ju inga instagram babes typ Anna Nystrm blondiner eller givna 8-10or utan det var ju en bunt vanliga 6or, dvs inget speciellt.
Fast han var ju ett rent och skrt troll, men som mnga hr svalde med hull och hr. Han terkom ett par gnger med ngra alias, men genomskdades ganska ltt d, och r bannad sedan lnge. Allt han skev vad sannolikt helt fabricerat, dikt och lgn.
Citera
2018-12-03, 13:57
Medlem
Dr.Booms avatar
Kan inte kpa Tinder Gold fr det str att mitt kort r kopplat till ett annat Tinder-konto. Hur fan kopplar jag bort den? Var allts ett annan konto till mig som hade tillflligt tele-nr, s omjligt att logga in p den nu och koppla bort sjlv
Citera
2018-12-03, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Fast han var ju ett rent och skrt troll, men som mnga hr svalde med hull och hr. Han terkom ett par gnger med ngra alias, men genomskdades ganska ltt d, och r bannad sedan lnge. Allt han skev vad sannolikt helt fabricerat, dikt och lgn.

Jo, men troll och troll. Han hade ju en hel del trdar ppna frn ett konto som iaf jag upplevde som rtt serisa, men klart var ju att han ville provocera. Vet inte om det gr honom per automatik till ett troll d, men hur som helst.
Bjuder vl trden p en till konvo d. Den hr ppnaren eller liknande varianter brukar jag kra p. Anledningen att jag drar upp Jonas Sjstedt r frsts fr att baita. r hon inte sympatisr av honom kan man frsts lgga henne i en mer seris kategori direkt, osv. Smarta kakan eller hur?

en konvo dr bruden inte gillar Jonas lt s hr "Haha, familjelivet r nog rtt *skrattikon*"

Jag svarar "Haha, alltid nt, vad r det fr fel p jonas? Jag tycker om honom som person. Men jag r inget fan av hans politik kanske, hehe.."

"Inte min smak heller precis, haha"

Etc etc etc!

https://i.imgur.com/oBdnORH.png

Edit: Fan vad skumt. Det gr inte att zooma in i mobilen, men det r hgupplst och fint p datorn nr man ppnar lnken. Mste man kanske ha imgur app?
Kunde tydligen spara bilden via appen och d gick det att zooma in och lsa allt
Senast redigerad av Kroppskakoregott 2018-12-03 kl. 14:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in