2021-01-24, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuldumeyStone
Är det så att media vet vad de flesta anser?

I psykologiforumet skrev en användare som uttryckte önskemål om att döda och våldta kvinnor till mig att h*n skulle skära sönder min hud med en slö kniv. Inlägget blev raderat men det känns aldrig behagligt att läsa sånt.

I litteraturforumet skriver jag inte längre då det finns en användare som alltid trakasserar mig och kallar mig apan i tävlingstrådarna. Inläggen från denne bestod i dessa fall bara av trams och trakasserier och ingen verkade bry sig.

Trollkonton förföljer mig och hinner sabba hela trådar innan de stängs av.

För att bara nämna några av mina erfarenheter.

Inga problem på Flashback nej!
Japp. Men den föreskrivna lösningen är alltså precis som alltid "bara att scrolla vidare". När jag började skriva här fanns det ju åtminstone en funktion (ful som den var) så att man faktiskt kunde dölja inlägg från konton som regelbundet tramsade sönder trådar och trakasserade en, men det var tydligen "dåligt" fastän uppmaningen fortfarande är att man inte ska läsa eller försöka rapportera sådana inlägg. (Ansvarig moderator kommer givetvis här posta något svar om att jag visst borde slösa energi på att rapportera inlägg fastän det aldrig händer ett skit.) Det säger väl egentligen allt om hur man ser på saken och alltid har gjort det.

Det behöver ju inte vara så att fruktar för sin säkerhet, även om jag förstår att det också finns de som kan känna så och slutar skriva av den anledningen. Jag tror dock att det för minst lika många handlar om den den strida ström av mindre allvarliga trakasserier och tramsinlägg som helt enkelt gör det väldigt olustigt och skriva här. Det händer regelbundet att jag får syn på ent rådstart som verkar lite intressant men ser vilka konton som svarar på förstasidan och helt enkelt vänder på klacken för att jag vet att om jag formulerar ett genomtänkt svar kommer jag till övervägande del bara att bemötas med trams. Varför ska jag sitta och kämpa för att höja nivån på diskussionerna när ledningen rentav motarbetar sådana initiativ?

Nej, svaret blir ju då att när majoriteten av innehållet består av en jävla sandlåda som man uppmanas att "bara scrolla förbi" så är det enklare bara skita i att läsa någonting på Flashback och välja en annan plattform där man tycker att innehållet faktiskt är värt ens tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Däremot är jag skeptisk till andra lösningar, som t.ex. att detaljreglera vad som får och inte får diskuteras i Feminismforumet. Den forumsplit som skedde för något år sedan blev ju inte heller någon succé. Folk tramsar på som förr, enda skillnaden är att det nu finns två fora i stället för ett att tramsa i.

Nolltolerans mot personangrepp och trams skulle dessutom avhjälpa ett bredare problem än kvinnohatet: den på Flashback utbredda intoleransen mot alla som är eller tycker annorlunda än de forumförstörande trollen.
Ja men det beror ju till hundra procent på att forumspliten var totalt jävla meningslös, byggde på att moderatorerna inte förstod vad som åsyftades med "jämställdhet" i det gamla forumnamnet och att man de facto knappt alls reglerade vad som fick diskuteras i respektive forum. Fast det är hursomhelst ett ämne för andra trådar.

Ja, och medan det defintivt inte är ett könsoberoende problem så är det ju faktiskt så att många män också utsätts. Ziaya kommer till minnet som någon som ärligt talat får ta emot mer skit än mig men ändå hänger kvar, och det finns säkerligen också ett stort antal killar som inte känner att de har något här att göra.
Senast redigerad av Disciplina 2021-01-24 kl. 19:25.
Citera
2021-01-24, 20:17
Medlem
najass avatar
En massa skräp-inlägg och chattande raderat

/mod
Citera
2021-01-24, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Denna tråd handlar om det generella kvinnohatet på fb. Inte om specifika moderatorers åtgärder, även om jag inspirerades av denna tråd (FB) Tråd under aktuella ämnen är utan subsans och full av Ot som ignoreras. Varför? som knappt fått någon respons. I den finns många inlägg om äckliga tjejer som aldrig kan bli sexuellt utnyttjade eftersom de är svenneluder och liknande.

Jag har sökt i detta delforum och problemet med kvinnohat och den misogyna stämningen har dryftas sedan långt tillbaka. Men de trådar som kommer upp är äldre trådar om specifika forum eller händelser. Jag såg tråden nedan och bristen på respons. Jag tänker att det verkar vara oproblematiskt att posthora ut sitt hat mot kvinnor i nästan vilka trådar som helst. Varför är det så? Varför får vi kallas horor och luder som ligger runt och suger kuk i trådar där ämnet är ett annat.

Är denna trådstartares åsikt någonting som de flesta som skriver här instämmer i? (FB) Kvinnorna förstör flashback! Dags att begränsa hondjurens rörlighet här inne?
Bör vi kvinnor hålla oss borta från fb så att kvinnohatet kan frodas? Är det ett misogynt forum ni vill ha, där kvinnohatarnas yttrandefrihet tystar kvinnorna?

Jag kan tänka mig att kvinnohatet du upplever på flashback beror på att det är så tabu att kritisera kvinnor irl, då söker sig folk hit och spyr ut sitt ''hat''. Det är enbart troll och ingenting man skall bry sig om.
Citera
2021-01-24, 20:43
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G99G99G
Jag kan tänka mig att kvinnohatet du upplever på flashback beror på att det är så tabu att kritisera kvinnor irl, då söker sig folk hit och spyr ut sitt ''hat''. Det är enbart troll och ingenting man skall bry sig om.

Fast det är ju ingen ursäkt att tolerera kvinnohat, trams och personangrepp på Flashback, särskilt inte när det motverkar Flashbacks syfte att vara ett forum för fri debatt.
Citera
2021-01-24, 23:24
Medlem
Citat:
Fast det är ju ingen ursäkt att tolerera kvinnohat, trams och personangrepp på Flashback, särskilt inte när det motverkar Flashbacks syfte att vara ett forum för fri debatt.

Fri debatt innebär att även kvinnohatare ska få höras.
Citera
2021-01-25, 02:27
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Dagens Orwell.

Censurera för att få en fri debatt.
Citera
2021-01-25, 02:41
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Dagens Orwell.

Censurera för att få en fri debatt.

Nej, moderera för att få en fri debatt.

Att ta bort personangrepp och trams som förstör debatten är inte censur.
Citera
2021-01-25, 02:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nej, moderera för att få en fri debatt.

Att ta bort personangrepp och trams som förstör debatten är inte censur.

Fast det var inte det du skrev.

Citat:

Du vill alltså censurerar kvinnohat, som ju är en känsla och en åsikt, som mycket väl kan utgöra ett diskussionsunderlag.
Citera
2021-01-25, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
När de är kvinnofientliga. Har de ingen mamma eller syster liksom? Hur skulle de känna om jag kallade deras mormor för sprutluder t.ex?
Min mamma gillade inte feminister överhuvudtaget hon ansåg att det bara var idioter bara en massa gnäll massor med snack inget gör dom. Min morsa kunde vara grov och slänga käft så där hade du fått svar på tal.
Och av mig hade du också fått höra så att du hade rodnat.
Citera
2021-01-25, 03:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Fast det var inte det du skrev.

Du vill alltså censurerar kvinnohat, som ju är en känsla och en åsikt, som mycket väl kan utgöra ett diskussionsunderlag.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg kan det forumförstörande kvinnohat vi talar om med fördel modereras bort som trams.

Vill någon diskutera varför de hatar kvinnor (eller män) kan de starta en tråd om det i lämpligt forum, t.ex. här:

(FB) Psykisk hälsa

Att skräpa ned andra trådar med kvinnohat (eller annat hat) är förkastligt, då det förstör debatten.
Citera
2021-01-25, 11:42
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Som jag skrev i ett tidigare inlägg kan det forumförstörande kvinnohat vi talar om med fördel modereras bort som trams.

Vill någon diskutera varför de hatar kvinnor (eller män) kan de starta en tråd om det i lämpligt forum, t.ex. här:

(FB) Psykisk hälsa

Att skräpa ned andra trådar med kvinnohat (eller annat hat) är förkastligt, då det förstör debatten.

Det håller jag inte alls med om. Svenska kvinnors samhällsförstörelse är omfattande och berör därför många delforum. Att beskylla meningsmotståndare för psykisk sjukdom visar ju bara att du inte har något på fötterna. Du vill bara tysta de med åsikter som för tillfället anses kontroversiella.
Citera
2021-01-25, 12:09
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Det håller jag inte alls med om. Svenska kvinnors samhällsförstörelse är omfattande och berör därför många delforum. Att beskylla meningsmotståndare för psykisk sjukdom visar ju bara att du inte har något på fötterna. Du vill bara tysta de med åsikter som för tillfället anses kontroversiella.
Väldigt likt hur man ville tysta invandringskritiker i början. Flashback har alltid varit tidiga att belysa samhällsproblem, om än obekväma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in