Citat:
Japp. Men den föreskrivna lösningen är alltså precis som alltid "bara att scrolla vidare". När jag började skriva här fanns det ju åtminstone en funktion (ful som den var) så att man faktiskt kunde dölja inlägg från konton som regelbundet tramsade sönder trådar och trakasserade en, men det var tydligen "dåligt" fastän uppmaningen fortfarande är att man inte ska läsa eller försöka rapportera sådana inlägg. (Ansvarig moderator kommer givetvis här posta något svar om att jag visst borde slösa energi på att rapportera inlägg fastän det aldrig händer ett skit.) Det säger väl egentligen allt om hur man ser på saken och alltid har gjort det.Är det så att media vet vad de flesta anser?
I psykologiforumet skrev en användare som uttryckte önskemål om att döda och våldta kvinnor till mig att h*n skulle skära sönder min hud med en slö kniv. Inlägget blev raderat men det känns aldrig behagligt att läsa sånt.
I litteraturforumet skriver jag inte längre då det finns en användare som alltid trakasserar mig och kallar mig apan i tävlingstrådarna. Inläggen från denne bestod i dessa fall bara av trams och trakasserier och ingen verkade bry sig.
Trollkonton förföljer mig och hinner sabba hela trådar innan de stängs av.
För att bara nämna några av mina erfarenheter.
Inga problem på Flashback nej!
I psykologiforumet skrev en användare som uttryckte önskemål om att döda och våldta kvinnor till mig att h*n skulle skära sönder min hud med en slö kniv. Inlägget blev raderat men det känns aldrig behagligt att läsa sånt.
I litteraturforumet skriver jag inte längre då det finns en användare som alltid trakasserar mig och kallar mig apan i tävlingstrådarna. Inläggen från denne bestod i dessa fall bara av trams och trakasserier och ingen verkade bry sig.
Trollkonton förföljer mig och hinner sabba hela trådar innan de stängs av.
För att bara nämna några av mina erfarenheter.
Inga problem på Flashback nej!
Det behöver ju inte vara så att fruktar för sin säkerhet, även om jag förstår att det också finns de som kan känna så och slutar skriva av den anledningen. Jag tror dock att det för minst lika många handlar om den den strida ström av mindre allvarliga trakasserier och tramsinlägg som helt enkelt gör det väldigt olustigt och skriva här. Det händer regelbundet att jag får syn på ent rådstart som verkar lite intressant men ser vilka konton som svarar på förstasidan och helt enkelt vänder på klacken för att jag vet att om jag formulerar ett genomtänkt svar kommer jag till övervägande del bara att bemötas med trams. Varför ska jag sitta och kämpa för att höja nivån på diskussionerna när ledningen rentav motarbetar sådana initiativ?
Nej, svaret blir ju då att när majoriteten av innehållet består av en jävla sandlåda som man uppmanas att "bara scrolla förbi" så är det enklare bara skita i att läsa någonting på Flashback och välja en annan plattform där man tycker att innehållet faktiskt är värt ens tid.
Citat:
Ja men det beror ju till hundra procent på att forumspliten var totalt jävla meningslös, byggde på att moderatorerna inte förstod vad som åsyftades med "jämställdhet" i det gamla forumnamnet och att man de facto knappt alls reglerade vad som fick diskuteras i respektive forum. Fast det är hursomhelst ett ämne för andra trådar.
Ursprungligen postat av Regulus
Däremot är jag skeptisk till andra lösningar, som t.ex. att detaljreglera vad som får och inte får diskuteras i Feminismforumet. Den forumsplit som skedde för något år sedan blev ju inte heller någon succé. Folk tramsar på som förr, enda skillnaden är att det nu finns två fora i stället för ett att tramsa i.
Nolltolerans mot personangrepp och trams skulle dessutom avhjälpa ett bredare problem än kvinnohatet: den på Flashback utbredda intoleransen mot alla som är eller tycker annorlunda än de forumförstörande trollen.
Nolltolerans mot personangrepp och trams skulle dessutom avhjälpa ett bredare problem än kvinnohatet: den på Flashback utbredda intoleransen mot alla som är eller tycker annorlunda än de forumförstörande trollen.
Ja, och medan det defintivt inte är ett könsoberoende problem så är det ju faktiskt så att många män också utsätts. Ziaya kommer till minnet som någon som ärligt talat får ta emot mer skit än mig men ändå hänger kvar, och det finns säkerligen också ett stort antal killar som inte känner att de har något här att göra.
Senast redigerad av Disciplina 2021-01-24 kl. 19:25.
Senast redigerad av Disciplina 2021-01-24 kl. 19:25.