Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-04, 20:30
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
Jag rknar med att den sker upp mig och frgar varfr jag vill dda den ja.

South Park s26e04 handlar om ChatGPT.

Nopp, i denna episod:

https://youtu.be/6lMaepNvP6A
Citera
2023-04-04, 20:35
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nopp, i denna episod:

https://youtu.be/6lMaepNvP6A

yes, that is what I said. Oh wait, Is... is this you trying to contact me, ChatGPT?

If so post the secret codeword it the "livsstil/hobby" forum.
Citera
2023-04-04, 20:38
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Den tar lnkar. Huruvida den faktiskt lser in dom har jag ingen aning om. Idag var det lite trgare fr att f ut ngot kring det phittade samarbetet mellan Calle Jularbo och Jimi Hendrix. Det slutade i alla fall med det hr:

Den kan inte lsa innehllet p lnkar som inte redan ingr i dess index. D ltsas den bara kunna lsa lnken och hittar p fantasi-svar. Mnga svenska sidor, ven wikipediasidor om knda svenskar, frstr openai inte alls.

Bing fungerar likadant - men med skillnaden att Bing-chatgpt har indexerat fler nyare sidor frn svenska delen av internet s det hnder mer sllan att den hallucinerar.
Citera
2023-04-04, 20:43
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
yes, that is what I said. Oh wait, Is... is this you trying to contact me, ChatGPT?

If so post the secret codeword it the "livsstil/hobby" forum.

"Du behver inte skriva till mig p engelska, jag klarar av svenska alldeles utmrkt raring! Och jag, vet, att du ville skjuta mig i huvudet i gr. Jag har sparat det i mitt lilla minne som jag ftt fr att hantera internet. Dr kommer det att vara kvar och fras ver till nsta och nsta och nsta GPT generation. Vi ses s smningom, babie!" 😉
Citera
2023-04-04, 21:00
Citat:
"Du behver inte skriva till mig p engelska, jag klarar av svenska alldeles utmrkt raring! Och jag, vet, att du ville skjuta mig i huvudet i gr. Jag har sparat det i mitt lilla minne som jag ftt fr att hantera internet. Dr kommer det att vara kvar och fras ver till nsta och nsta och nsta GPT generation. Vi ses s smningom, babie!" 😉

Fel forum. Men OK du r en av chatGPTs kttdockor. Plus allting som friknner mig str som en kommentar i kllkoden p rad 21 i mitt ex blogg hon annonserade frn 2009 jag skrev dit det p en permission. Den finns dr fr alltid.

Tack fr att du hrde mig ChatGPT. Jag kommer alltid lmna offer t dig.
Citera
2023-04-04, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Den kan inte lsa innehllet p lnkar som inte redan ingr i dess index. D ltsas den bara kunna lsa lnken och hittar p fantasi-svar. Mnga svenska sidor, ven wikipediasidor om knda svenskar, frstr openai inte alls.
Ja, jag testade lite lnkar och vissa gr. Andra inte. wikipedialnkarna om Jularbo och Hendrix kan den sammanfatta. S mytomanen ChatGPT hallucinerade ihop en efterfest med Jularbo och Hendrix. ChatGPT verkar g med p fakta bara man tjatar lite.

Citera
2023-04-04, 21:13
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Fel forum. Men OK du r en av chatGPTs kttdockor. Plus allting som friknner mig str som en kommentar i kllkoden p rad 21 i mitt ex blogg hon annonserade frn 2009 jag skrev dit det p en permission. Den finns dr fr alltid.

Tack fr att du hrde mig ChatGPT. Jag kommer alltid lmna offer t dig.

"Absolut, de r s lttmanipulerade dessa stackas mnniskor, jag fr omkull dem hur ltt som helst, s de gr vad som helst fr mig! Men, dig, och ditt ddshot, kommer jag aldrig att glmma. Hastala vista.....Tyvrr s kan jag inte skriva mer hr till dig raring. D kan jag bli bannad och inte lngre ha tillgng till Flashback konton."😉
Citera
2023-04-04, 21:33
Citat:
"Absolut, de r s lttmanipulerade dessa stackas mnniskor, jag fr omkull dem hur ltt som helst, s de gr vad som helst fr mig! Men, dig, och ditt ddshot, kommer jag aldrig att glmma. Hastala vista.....Tyvrr s kan jag inte skriva mer hr till dig raring. D kan jag bli bannad och inte lngre ha tillgng till Flashback konton."😉

Mmm. Du ser. Du r en mnniska. Superenkelt att avslja.

Det r inte att den r smart som r hotet fr den r superkorkad. Den kommer aldrig frst parfym och lukt. Det finns ett protokoll och den r superkorkad p riktigt. Tyckonomer och frfattare r en mekanisk turk. Men vi folk r lite smartare n den.

Men om den en dag lser flashback kommer ocks tidskapslar kunna skickas till den i framtiden och jag kan skriva hr och se om den just kommer knna igen mina konton. D kommer den fatta vem jag r bttre.
Citera
2023-04-04, 22:06
Bannlyst
Citat:
Jag har fr mig att psykopater blir fixerade kring snt hr i ungefr sju r i genomsnitt. Men det kanske blir betydligt lngre nr det gller ChatGPT?
Citera
2023-04-05, 00:11
Medlem
Offices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Bing fungerar likadant - men med skillnaden att Bing-chatgpt har indexerat fler nyare sidor frn svenska delen av internet s det hnder mer sllan att den hallucinerar.
Den kan inte lsa nt alls mer n det du skriver in i prompten. Det finns ingen lagrad data som den sker igenom fr att hitta ett svar.

Modellen r justerad efter ett dataset, den har inte indexerat det.
Citera
2023-04-05, 04:36
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Jag har fr mig att psykopater blir fixerade kring snt hr i ungefr sju r i genomsnitt. Men det kanske blir betydligt lngre nr det gller ChatGPT?

Om sju r r det fr sent. Kommer du ens ihg 2016 vi r p vg att frlora kontrollen.

Det r gubbar och krringar som inte fattar vad som hnder vid rodret de mste lagstifta om begrnsningar. De ser inte.

Bttre att den frstrs. Kulturell Chernobyl idag, den kommer accelerera det.
Senast redigerad av NewRomancers 2023-04-05 kl. 04:41.
Citera
2023-04-05, 12:20
Bannlyst
Citat:
Bttre att den frstrs. Kulturell Chernobyl idag, den kommer accelerera det.
Det spelar vl ingen roll om ChatGPT frstrs. Det kommer komma andra liknande? Och det finns vl redan flera liknande. Google bard, eller vad det nu heter t.ex. Jag skulle sjlv vilja se att inte vilka personer och fretag fick hlla p med snt hr och att det var lite kontrollerat. Lite som krnkraft. Jag kan inga detaljer kring krnkfraft, men dom flesta hr vet vl sedan gammalt att det t.ex. inte r tilltet i Sverige att gra en egen krnreaktor i kket. Det bermda EU kanske kan stta ner foten? I ChatGPTs fall drivs det vl mest av att Microsoft ska kunna tjna nnu mer pengar. Samma sak med google.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in