2014-03-13, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
De senaste månaderna har du mer och mer känts som ett troll. Jag börjar undra om du inte hänger kvar i tråden bara för att reta folk genom att säga emot alla sidor, förneka alla uppenbara fakta och komma med de mest bisarra påståenden.

En domstolsjurist står inte och säger till media att hen inte tänker kalla några vittnen för nya förhör för att sen göra på ett annat vis, det kan du lugnt utgå ifrån. Tror du ens att det är möjligt för honom att göra en tvärvändning under eller strax innan förhandlingarna och plötsligt säga att han tänker kalla vittnen.

Ditt problem - troll eller inte - är att du byggt hela din persona i tråden på din teori om flera inblandade och att du skrivit säkert flera hundra inlägg på temat att Kristoffer måste eller kommer att "sjunga ut" i hovrätten och börja peka ut andra inblandade. Nu inser säkert även du att dina drömmar om en sån spännande vändning i målet inte kommer att besannas. Det kommer i själva verket inte att hända något särskilt spännande i hovrätten: Man kommer att tröska igen en massa bandade förhör och den tilltalade kommer att vidhålla sin oskuld. Advokat Olsson kommer att försöka göra en bättre variant av kollegornas slutplädering i TR-förhandlingen och peka på de oklarheter och luckor som finns i bevisningen. Han kommer inte att stå och ta heder och ära av paret Berg/Nordström i rätten, det är han säkert alldeles för klok för.

Men du hittar säkert någon bra bortförklaring när den dagen kommer till varför dina teorier om den stora dramatiken som skulle utspela sig i hovrätten inte ens blev en liten krusning.

Spåret MB/AN är dött. Olsson kommer att på ett bättre sätt än Forssberg hitta svagheter i åklagarnas indiciekedjor och försöka så tvivel i HR. Att han skulle hitta på något helt nytt är nog bara möjligt om KJ öppnat käften lite om eventuella medhjälpare. Det mesta har nog vridits och vänts här på forumet. Många är så pålästa både på FUP och TR:s förhör att de skulle kunna doktorera på fallet. De kan fallet så att säga utan och innan.
Citera
2014-03-13, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Instämmer fullständigt i dina resonemang här.

Jag vet såklart inte om det är KJ eller MB som är GM. Eftersom att den tekniska bevisningen mot KJ är så pass svag och att planeringsteorin är möjlig samt att MBs alibi också är svagt (och av många andra anledningar som vi har diskuterat i tråden) tycker jag att MB och givetvis KJ också måste utredas vidare. Det är MYCKET jobb kvar tror jag, arbetet måste dessutom breddas.

Ett annat möjligt händelseförlopp:
Jag tror även att MB kan ha hotat VB och att bevisen fanns i hennes mobil- att VB hotade med att polisanmäla MB. MB kanske bara ville förstöra hennes mobil men någonting gick snett... konflikten eskalerade och känslorna gick överstyr...

Den hatiske och svartsjuka AN kan ha lagt sig i....

KJ visar vare sig tecken på svartsjuka eller agressivitet vilket gör mig tveksam! i kombination med att han är en slarver!
Du får tycka precis vad du vill eftersom att vi lever i ett fritt land. Nu när man tittar bakåt på dina pubertala inlägg så är det uppenbart att du inte är kapabel att diskutera frågor av den här arten.

Inse nu zemixon att Kristoffer Johansson är dömd till 14 års fängelse av en enig tingsrätt. Utsikterna är goda för en straffskärpning i hovrätten.

Att som du bedriva en ren häxjakt av det osmakliga slaget mot MB och AN är direkt obegåvad eftersom att de inte är misstänkta. Vi har en dömd mördare. Dessutom dömd på väldigt goda grunder.
Citera
2014-03-13, 15:38
Medlem
Ang MB:s och AN:s (högst eventuella) deltagande i HR: det är väl inte bara upp till TO att avgöra. TO kan begära att de skall höras men det blir upp till HR att besluta om saken/ta ställning till vad de kan tänkas tillföra målet etc. Eller?
Citera
2014-03-13, 15:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Spåret MB/AN är dött. Olsson kommer att på ett bättre sätt än Forssberg hitta svagheter i åklagarnas indiciekedjor och försöka så tvivel i HR. Att han skulle hitta på något helt nytt är nog bara möjligt om KJ öppnat käften lite om eventuella medhjälpare. Det mesta har nog vridits och vänts här på forumet. Många är så pålästa både på FUP och TR:s förhör att de skulle kunna doktorera på fallet. De kan fallet så att säga utan och innan.

Att Thomas Olsson har hittat en ännu svagare länk att skjuta in sig på än de Bo Forssberg redan pekat på i tingsrätten förefaller inte särskilt troligt. Jag tror att KJ har börjat prata och att TO har annat i skjortärmen än rabblande av samma substantiella innehåll som Forssberg & Co inte kom någon vart med i tingsrätten. Och detta leder osökt till att MB/AN kommer att höras.
Citera
2014-03-13, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Att Thomas Olsson har hittat en ännu svagare länk att skjuta in sig på än de Bo Forssberg redan pekat på i tingsrätten förefaller inte särskilt troligt.

Exempelvis tejprullen.
Citera
2014-03-13, 15:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Exempelvis tejprullen.

Tejprullen tror jag har ringa betydelse i det här. Om någon betydelse över huvud taget.
Citera
2014-03-13, 16:05
Bannlyst
Citat:
Vad Thomas Olsson säger till media innan förhandlingarna i hovrätten ska du inte ta så allvarligt. Du verkar vara fullkomligt tappad bakom en vagn, hörru .. Jag kan inte veta säkert, men jag tror det är taktik från TO:s sida. Time will show, som sagt.

Vad Thomas Olsson säger till media ska vi alltså inte ta på allvar? Inbillar du dig att någon tar dina perversa fantasier som du återger här på allvar?

Uppenbart att det rycker lillpitten för dig av att både skriva och läsa dina egna teorier och samtliga här vet vem av oss som är "fullkomligt tappad bakom en vagn".
Citera
2014-03-13, 16:06
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ang MB:s och AN:s (högst eventuella) deltagande i HR: det är väl inte bara upp till TO att avgöra. TO kan begära att de skall höras men det blir upp till HR att besluta om saken/ta ställning till vad de kan tänkas tillföra målet etc. Eller?

Om TO övertygar hovrätten att förhör med MB/AN är av betydelse för målet så får advokat Olsson inte avslag på sin begäran.
Citera
2014-03-13, 16:06
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Och detta leder osökt till att MB/AN kommer att höras.

*spännande musik*

Nej, de kommer inte höras någonsin mer angående detta relationsmord som begåtts av en ensam gärningsman som idag sitter inspärrad bakom lås och bom. De har inget med VB:s död att göra över huvud taget, mer än att KJ möjligtvis kände sig bortvald på grund av MB och VB:s relation och det möjligtvis utlöste att han, ensam, mördade och, ensam, styckade och, ensam gömde VB:s kvarlevor lite slumpvis här och var.

Vänta bara så får du se.
Citera
2014-03-13, 16:19
Bannlyst
Citat:
jag har läst det här i tråden vid ett flertal tillfällen. Det skulle kunna vara en trådsanning men eftersom det har stått mer en gång tror jag att det stämmer.

Finns det någon som kan dementera uppgiften om att MB bytt avloppssystem efter 4 maj?

eller kan den som skrev det från början berätta vart han/hon fått informationen ifrån?
Om man bygger sina ställningstaganden så som du gör så visar du klart att du inte har kompetens eller mognad för att medverka här.

Ett praktexempel på hur en trådsanning blir till fakta. Logiskt och rationellt tänkande kombinerat med lite sunt förnuft kommer man oftast långt med.
Citera
2014-03-13, 16:22
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
*spännande musik*

Nej, de kommer inte höras någonsin mer angående detta relationsmord som begåtts av en ensam gärningsman som idag sitter inspärrad bakom lås och bom. De har inget med VB:s död att göra över huvud taget, mer än att KJ möjligtvis kände sig bortvald på grund av MB och VB:s relation och det möjligtvis utlöste att han, ensam, mördade och, ensam, styckade och, ensam gömde VB:s kvarlevor lite slumpvis här och var.

Vänta bara så får du se.

M. Ja, det återstår ju att se.. Men än är inte överraskningarnas tid förbi och många här inne kan komma att bli förvånade, Thomas Olsson är inte för inte utnämnd till "Stjärnadvokat". Jag blir snarare förvånad om paret MB/AN lämnas orörda ..
Citera
2014-03-13, 16:31
Bannlyst
Citat:
Instämmer.
Jag är objektiv i min bedömning och försöker hitta saker som tyder på att KJ ska vara inblandad eftersom han sitter anhållen MEN det går inte.. allt tyder på MB/AN + en medhjälpare.
Hittar du fortfarande efter domen i tingsrätten mot Kristoffer Johansson inget som tyder på hans inblandning?

Vill du på ett sakligt sätt delge oss alla vad det är som får dig att påstå att allt tyder på MB/AN + en medhjälpare?

Skriv dina argument rakt upp och ner så att vi kan förstå hur du resonerar.

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in