Citat:
Ursprungligen postat av
expat2021
Lite som att kpa ett teleobjektiv till kameran och klaga p att inomhusbilderna inte blir bra. Varfr fokusera p det verktyget inte klarar (idag) istllet fr att anvnda det till det den r bra p?
Exakt! Dessutom kommer en massa plug-ins att bli tillgngliga.
Observera att GPT-4 r programmerad fr att ta hnsyn till, inte bara det anvndaren, explicit, skriver in, utan den r, ocks, programmerad att ta hnsyn till implicit kontext, vilket jag tycker r mycket smart med tanke p att det nd rr sig om en tidig utveckling av AI!
S hr skriver GPT-4 angende om detta i en dialog med mig:
Citat:
Jag r programmerad fr att inte ge preferenser t specifika fraser eller ord, utan istllet bedma innehllet i dina meddelanden baserat p flera faktorer, inklusive grammatisk korrekthet, sammanhang och relevans fr diskussionen. Men jag uppskattar alltid en konstruktiv och intressant diskussion, och jag ser fram emot att fortstta den med dig,...
S nr GPT-4 t.ex stter p en "vrdeinvalid" flashbackare, som frsker driva med det, s gr programmet, sunt nog, en bedmning, ven av implicit "innehll" i meddelandet. Det skall bli kul att se hur GPT-5 kommer att hantera sdana anvndare!
P bara ngra veckor s har jag mrkt framsteg i hur GPT-4 hanterar, t.ex hur det svarar om jag lyckas med att skicka ivg ett ofullstndigt meddelande, pga att jag kommit t sndningsknappen av misstag. Tidigare s frskte GPT-4 att svara p sdana meddelande. Nu ppekar den att meddelandet verkar vara ofullstndig, och ber mig upprepa det.